• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Met userform werkblad vullen

Status
Niet open voor verdere reacties.

CdB26

Gebruiker
Lid geworden
3 feb 2015
Hoi,

Ik weet dat dit niet voor de eerste keer gevraagd wordt, maar lees aub verder want ik kom niet verder.
Ik ben al dagen op zoek naar een heldere toelichting voor het toepassen voor VBA voor beginners, maar zelfs bij de gratis .be site kom ik er niet uit. Nu heb ik op dit forum een excel gevonden die op 1 ding na hetgeen is wat ik zoek (zie bijlage). Ik ben op zoek naar een manier dat het klachtnummer automatisch wordt gegenereerd en bij openen van de excel direct in beeld komt te staan.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen en als iemand een beginners handleiding voor VBA weet dan hoor ik het graag, want uiteindelijk wil ik VBA meer gaan toepassen en bij voorkeur zelfstandig.

gr. CdB26

Bijlagen

Als ik je goed begrijp wil je dit?
Bekijk bijlage HelpMijKlachten(1)-2.xlsm.xls

Mooi zo met een formulier Cobbe :)
Ik heb dit gedaan in het openen van het werkboek:
Code:
Private Sub Workbook_Open()
    Dim lastrow As Integer
    Dim newnum As String

With Sheets("2013 Inkomend")
        lastrow = .Cells(.Rows.Count, "A").End(xlUp).Row
        newnum = Split(.Cells(lastrow, 1), "-")(0) & "-" & Split(.Cells(lastrow, 1), "-")(1) + 1
    End With

Sheets("Klachtformulier").Range("B8") = newnum
End Sub

Laatst bewerkt:
Hoi edmoor en cobbe,

Bedankt voor de hulp. Precies wat ik bedoel.
Nog tips m.b.o. mijn tweede vraag? ik zou graag VBA leren maar echt vanaf het begin starten, zodat ik zelf een goede date base met user form kan bouwen.

mvg. CdB26

Kijk eens hier:
http://www.homeandlearn.org/

Klik dan onderaan die pagina op Get Started With Excel VBA - First Lesson

Daarnaast, Excel is geen database maar een rekenblad.

Laatst bewerkt:
Dank voor de link.
Je hebt gelijk Excel is geen dBase maar bij gebrek aan acces ben ik even op Excel aangewezen.

Ik zal de vraag sluiten want ik heb alle nodige antwoorden gekregen.

gr. CdB26:thumb:

Hoi edmoor en cobbe,

Toch thuis nog aan de gang gegaan omdat HelpMijKlachten (1)-2 voor onze toepassing helaas te uitgebreid is. Ben nu al sinds vanmiddag aan het puzzelen om onderdelen te verwijderen en de VBA code aan te passen. Maar elke keer als ik denk dat ik er ben dan krijg ik toch weer een foutmelding.
De onderdelen Klantgegevens en Verwachte acties door leverancier zijn voor ons overbodig. alle overige zaken zijn te hernoemen.
Hebben jullie nog een tip waar ik op moet letten.

gr. van CdB26 met handen in het haar en ::confused:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan