• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Met vaste gegevens werken

Status
Niet open voor verdere reacties.

fedorn

Gebruiker
Lid geworden
2 jul 2001
In de bijlage heb ik een voorbeeld die ik wil optimaliseren.
Elke dag importeer ik gegevens uit een bepaald programma met de volgende gegevens: kolom A en kolom C. Kolom E is een normale formule en Kolom B en D vul ik handmatig in, dit zijn vaste gegevens en zullen bijna nooit veranderen.
Kan dit ook automatisch worden ingevuld?

Bijlagen

Zijn de gegevens in kolom B en D afhankelijk van de waarde in kolom A?
Zo ja, dan zou je ze met een vert.zoeken formule in kunnen vullen.

Zijn het altijd evenveel regels of varieert dat per dag?
Als het veel varieert dan zou je de formules vanuit een macro in je sheet kunnen plaatsen afhankelijk van of de regel in kolom A wel of niet gevuld is.

zie bijgevoegd zip-bestand.

Volgens mij kun je in kolom E gemakkelijker =C3*D3 gebruiken, maar dat moet je zelf beoordelen.

Controleer ook je celopmaak, kolom B heeft nu tijd opmaak.

Bijlagen

Jan bedankt.
Dit is wat ik zocht. B en D zijn afhankelijk van A. Het aantal regels zijn verschillend maar niet al te groot.
Als ik =c3*d3 gebruik dan veranderd de uitkomst gelijk in euro 's. Heb deze dus ook maar aangepast.
Zou je nog even uit willen leggen hoe je deze formule maak.

ik neem aan dat je de formule vert.zoeken bedoeld.
Het gemakkelijkste gaat dat door in de cel te gaan staan waar de formule moet komen.
Klik dan in de menubalk op fx op het =-teken naast de formulebalk.
Kies dan vert.zoeken en volg de aanwijzingen. Je hoeft de cellen niet handmatig in te voeren (mag wel), je kunt ze ook gewoon aanklikken. Het resultaat zie je meteen tijdens het invoeren. Klik ander op help. Daarin wordt een en ander goed uitgelegd.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan