• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Met VBA berekening uitvoeren (formule) en kopieren tot laatste rij

Status
Niet open voor verdere reacties.

jansm

Gebruiker
Lid geworden
2 apr 2014
Berichten
421
Hallo allemaal,
hulp gevraagd bij het volgende.
In tabel moet in kolom F:I formule komen. Ik heb voor regel 2 iets gefabriceerd (houtjetouwtje volgens mij). Activeren button moet code doen uitvoeren, inclusief kopieren naar laatste rij. Wilt iemand mij helpen om dit te verbeteren en af te makenBekijk bijlage V-test_1.xlsm?
mvg, jansm
 
Selecteer F3 t/m I3 en dubbelklik op het zwarte blokje rechtsonder van I3. De formules worden nu automatisch naar beneden doorgetrokken.
 
Ik zou dit graag via een code willen doen. De oorspronkelijke tabel is veel groter en ingewikkelder (wil ik niet bekent maken). Als ik een goede code heb dan wil ik deze graag zelf uitbreiden naar oorspronkelijke tabel. Snap je?
 
Hallo Jans M,

misschien kan deze helpen

mvg
Leo
 

Bijlagen

  • V-test_1 L.xlsm
    19,9 KB · Weergaven: 41
Code:
Sub Bereken()
Dim lr As Integer
lr = Range("A1").CurrentRegion.Rows.Count
Range("F3").Formula = "=B3-B$2+C3-C$2"
Range("G3").Formula = "=E3-E$2"
Range("H3").Formula = "=F3-F2"
Range("I3").Formula = "=G3-G2"
Range("F3:I" & lr).FillDown
End Sub
 
Laatst bewerkt:
heren, beide opties zijn zo verschillend in mijn ogen en werken beiden perfect. Weer wat geleerd. Laatste vraag (voorlopig): hoe kan ik afronden in 1 dec.?
 
Met round kan je afronden.
Code:
Range("F3").Formula = "=Round(B3-B$2+C3-C$2,1)"
 
dank VenA, hoe kan de celinhoud centreren in mijn code?
 
Geen idee want ik ken jouw code niet. De celeigenschappen aanpassen wil vaak wel helpen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan