• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

met VBA celwaarde copieren, in FIND functie plakken en laten zoeken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Humadgen

Gebruiker
Lid geworden
16 aug 2006
Hoi

ik wil de waarde uit sheet1 die staat in cel A1 copieren en dan in sheet2 in kolom A laten zoeken.

Als ik met VBA de code opneem die hoort bij de funtie FIND, (Ctrl + F) dan kan ik met VBA de waarde die gekopieerd is, niet aangeven.

Bijvoorbeeld de waarde in sheet1 cel A1 is 13 dan wordt de VBA code:
Code:
    Cells.Find(What:="13", After:=ActiveCell, LookIn:=xlFormulas, LookAt:= _
        xlPart, SearchOrder:=xlByColumns, SearchDirection:=xlNext, MatchCase:= _
        False, SearchFormat:=False).Activate

maar de What:="13" kan iedere keer veranderen aangezien de waarde in sheet1 in Cel A1 steeds verandert.

Hoe kan ik de What:="13" definieren als de waarde die ik gekopieerd heb zodat iedere keer de waarde uit cel A1 in sheet1 gezocht kan worden in sheet 2

Alvast bedankt voor de hulp
Humadgen

Humadgen,

Zou het zo werken?
Code:
Cells.Find(What:=Range("A1"), After:=ActiveCell, LookIn:=xlFormulas, LookAt:= _

Hoi ExcelAmateur

Dat was niet de oplossing, want dan blijft de "FIND functie" kijken naar de waarde in CEL A1 in de sheet waraik dan ben, maar het altijd de waarde in CEL A1 van sheet 1 zijn. Maar je hebt me wel goed op weg geholpen.:thumb:

Ik heb je idee voor de code zo aangepast en dan werkt deze wel als ik in sheet2 sta (of willekeurig welk sheet)

Code:
Cells.Find(What:=Sheets("Sheet1").Range("A1"), After:=ActiveCell, LookIn:=xlFormulas, LookAt:= _

bedankt en grtnx
Humadgen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan