Met VBA de opmaak van een autovorm wijzigen

Status
Niet open voor verdere reacties.

matjan75

Gebruiker
Lid geworden
17 apr 2009
Hallo iedereen,

Ik had gedacht met behulp van voorwaardelijke opmaak kleur en patroon van een cirkel/ autovorm te wijzigen. Helaas kan dat niet, zo heb ik begrepen. Het advies dat ik kreeg was om het met VBA te proberen. Nu is mijn kennis van VBA zeer beperkt en dus roep ik jullie hulp in. Ik zou graag willen dat de cirkel in blad 1 van kleur en patroon wijzigt op het moment dat de waarde in een cel in blad 2 wijzigt. Wie kan mij op weg helpen?

groeten,

Matjan

Bijlagen

Gebruik deze one-liner:

Code:
Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range)
  If Target.Address = "$C$6" Then Sheets("Figuur").Shapes(1).Fill.ForeColor.RGB = Sheets("Figuur").Range("J8").Offset(Target \ 25).Interior.PatternColor
End Sub
zet deze code in het blad waarin zich de te wijzigen cel C6 bevindt.

Dag snb,

Dank voor je snelle reactie!

Ik heb de tekst via 'extra' / 'macro' / 'Visual Basic Editor' gekopieerd naar het blad (onder Worksheet Change) waar cel C6 staat opgenomen, maar zonder resultaat. Enig idee waar dit aan kan liggen? Ik werk met excel 2003

edit: inmiddels ben ik iets verder. Ik heb in jouw code 'J8' vervangen door 'J9'. Als ik nu een waarde tussen de 25 en 50% invul verandert kleur en patroon. Als ik de waarde echter weer verander in een waarde tussen de 0 en 25% veranderen kleur en patroon niet meer mee. Ik vermoed dat ik iets zal moeten met If ...then...else?

groet,

Matjan

Laatst bewerkt:
Je moet niets wijzigen aan mijn suggestie: J8 moet J8 blijven.
Zorg ervoor dat de celopmaak in C6 op getal, zonder cijfers achter de komma staat (daar zit nl. het probleem)
Deze code moet het in alle gevallen doen. Prutsen met if , else of anderszins leidt tot verlechtering.

Laatst bewerkt:
hoi,

Het is gelukt nu! De celopmaak van C6 stond op percentage. Heb het aangepast en het werkt nu! Hartelijk dank!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan