Met VBA printer eigenschappen wijzigen

Status
Niet open voor verdere reacties.

leprechaun

Gebruiker
Lid geworden
9 jan 2006
Hallo,

ik probeer om met VBA (in excel) de eigenschappen van een printer aan te passen / te wijzigen. Kan ik bijvoorbeeld via VBA de papier instelling (Landscape of Portrait) wijzigen?

Orientation: The orientation of the paper. This can be vbPRORLandscape or vbPRORPortrait.

voeg toe aan u VB

Printer.Orientation = vbPRORLandscape
of
Printer.Orientation = vbPRORPortrait

Om alle via VBA aan te passen instellingen van de printer te zien doe je het volgende.

Start de macrorecorder, markeer een stukje, kies, printvoorbeeld, pas eventueel via instellingen de oriëntatie, marges, e.d. aan en kies printen.
Stop de opname van de macro en bestudeer daarna de code.
Gebruik daarbij ook de help van VBA om alle mogelijke opties nog beter te begrijpen.

Het was niet helemaal wat ik zocht. Met de code uit de opgenomen macro kan ik alleen de instellingen van de huidige sheet wijzigen (ActiveSheet.PageSetup. ..........). Het was echt de bedoeling om de eigenschappen van de printer aan te passen. Als ik dat doe met de macro-recorder ingeschakeld wordt er echter geen code vastgelegd.

Probleem is ondertussen al op een andere manier verholpen. Bedankt voor jullie suggesties. Toch weer wat wijzer geworden :thumb: .

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan