• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

met VBA vertikaal zoeken en resultaat in apart kolom zetten

• Onderwerp starter Onderwerp starter ewh
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

ewh

Gebruiker
Lid geworden
7 jul 2010
Heren,
weer even hulp nodig

in het bijgevoegde bestandje zie je een hoop getallen staan ( aantal gegevens heb ik weg moeten halen maar dat zullen jullie wel begrijpen

In kolom A staan bon nummers ( unieke nummers ) let op is tekst , heb ik onlangs geleerd.
In kolom B kunnen dezelfde nummers voor komen, meerdere malen

de wens is dat de de getallen in 2 en 3 ( zie kopregel in het bestandje ) opgeteld gaan worden en dan gesommeerd geplaatst worden op dezelfde regel als waar het unieke nummer van kolom A staat

in het bestandje heb ik wat met kleurtjes gewerkt om het et verduidelijken .

ben nu al weer een paar dagen bezig , maar lukt me echt niet

wie kan helpen?

Bijlagen

Klopt jouw voorbeeld wel?

Code:
=SUMIF($A$6:$A$49;A6;$M$6:$M$49)*(COUNTIF($B$6:$B$49;A6)>0)+SUMIF($B$6:$B$49;A6;$M$6:$M$49)

volgens mij klopt het voorbeeldje wel , althans ik zie geen vreemde zaken .

je formule is perfect , bedankt

een vraagje nog , ik heb in je formule M vervangen voor kolom N , om het totaal van titel 3 op te tellen ( dat gaat prima ) alleen zet hij het niet op de regel van kolom A waar het uniek bon nummers staat
hij neemt nu kolom B als referentie
wat moet ik nu nog wijzigen ? in jouw formule

sorry , was te enthousiast , en heb het inmiddels gevonden en begrijp de formule .

bedankt voor de hulp

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan