met vista geen internet verbinding

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bloempje72

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
10 feb 2007
Wie kan mij helpen met het volgende probleem?

Werk normaal gesproken met Windows XP Home edition, met een draadloze verbinding, nooit geen problemen mee gehad.
Nu ben ik gisteren overgestapt op Windows Vista Home Premium.
De bedoeling was dat de oude versie zou worden verwijderd, maar dat is niet het geval, ze staan nu beide op de pc, wat ik nietwil.
Hoe kan ik het beste de oude versie verwijderen en zo met een schone pc beginnen?

Het grootste probleem wat ik heb ondervonden is, dat de vista geen internet verbinding kan maken. Hij vind mijn netwerkadapter namelijk niet. Van alles al geprobeerd, zelfs de router rechtstreeks op de pc aangesloten, ook nu kan hij geen verbinding maken.

Wie heeft hier een oplossing voor?????????

* Acer IPN2220 wireless LAN CARD
* Sitecom wireless network broadband router 54g WL-114

Bloempje72

deze netwerkadapter heb ik gewoon bij acer opgehaald.

Laatst bewerkt:
Hey Puppie,

Die netwerkadapter zit er bij gewoon in, xp vind hem wel.

toen ik vista installeerde heb ik via de dvd van vista mijn schijf opnieuw laten formatteren.
de netwerk verbinding heb ik eerst via de kabel gedaan en toen pas draadloos.

internetverbinding met Vista en router

Hoi,

had hetzelfde probleem. Na instal. van Vista geen internet meer. Mijn router staat ingesteld als DHCP, maar ik kreeg geen IPadres. Vervolgens heb ik bij de eigenschappen van de netwerkadapter, bij TCP/IP v4 handmatig het IPadres, subnet en gateway ingevoerd, en mijn Internetverbinding werkte direct.

Ik ben geen expert, maar ik vermoed dat wellicht de TCP/IPv6 er iets mee te maken heeft, waardoor de internetverbinding niet tot stand komt.

Ik heb de TCP/IPv6 vooralsnog maar niet weggehaald.

Wellicht kun je dit proberen...

Marco

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan