Hallo,
Ik ben al een tijd bezig om het volgende voor elkaar te krijgen: Uit een statische lijst die steeds groter wordt wil ik de hoogste versie nummer/letter terug halen van een (bepaald) document.. Het wordt vast duidelijker met een versimpeld voorbeeld van mijn excel document:
Ik zou uit deze lijst automatisch de hoogste versienummer van bijvoorbeeld de Control philosophy willen tonen in een aparte cel. (zo ook de hoogste versie van de P&ID etc.)
Door het gebruik van de VLOOKUP functie wordt dan versienummer 4 getoond, terwijl er in de lijst ook een Control philosophy versie 5 is.
=VLOOKUP(''Control philosophy'';A1:B8;2)
Hoe pas ik mijn code aan om er voor te zorgen dat er het hoogste versienummer (die in kolom B staat) van de control philosophy wordt getoond?
Groeten,
Tom
Ik ben al een tijd bezig om het volgende voor elkaar te krijgen: Uit een statische lijst die steeds groter wordt wil ik de hoogste versie nummer/letter terug halen van een (bepaald) document.. Het wordt vast duidelijker met een versimpeld voorbeeld van mijn excel document:
Code:
Kolom A Kolom B
Naam: Versie nummer/letter:
Control philosophy 4
Layout B
P&ID A
Control philosophy 5
P&ID C
Proces calculations 1
Proces calculations 4
Ik zou uit deze lijst automatisch de hoogste versienummer van bijvoorbeeld de Control philosophy willen tonen in een aparte cel. (zo ook de hoogste versie van de P&ID etc.)
Door het gebruik van de VLOOKUP functie wordt dan versienummer 4 getoond, terwijl er in de lijst ook een Control philosophy versie 5 is.
=VLOOKUP(''Control philosophy'';A1:B8;2)
Hoe pas ik mijn code aan om er voor te zorgen dat er het hoogste versienummer (die in kolom B staat) van de control philosophy wordt getoond?
Groeten,
Tom