• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

met voorwaarde

Status
Niet open voor verdere reacties.

ostost

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
16 jul 2016
In mijn bestand krijg ik op sheet 2 te zien wat ik moet inkopen, in voorbeeld zijn het er 10 in praktijk circa 30.
Op sheet 1 wil ik graag zien wat ik moet halen zonder de producten wat niet hoeft, oftewel alles met 1 of meer wil ik in het tabelletje.
( in mijn voorbeeld 7 producten )
Kan dit met een geneste als functie ? en hoe werkt dat ?

Vriendelijk groet

Bijlagen

Bedankt voor een reactie Cobbe,
Dat het een macro is prima, graag zou ik willen dat hij de regels van 0 niet mee neemt , dus diegene waar van ik niks hoeft te kopen.
In mijn voorbeeld zou de regels van koffie , appels en kaas niet mee moeten nemen.
Kan dat ?

En nu neemt hij die regels wel mee over?

Hij maakt er nu onderstaande van.
Code:
Product	Aantal
Brood	6
Koffie	0
Peer	1
Appels	0
Puree	8
Rijst	12
Bonen	4
Wc papier	5
Kaas	0
melk	18

Ik wil graag onderstaande
Code:
Product	Aantal
Brood	6
Peer	1
Puree	8
Rijst	12
Bonen	4
Wc papier	5
melk	18

Heb je wel eens op de button in Sheet1 gedrukt?

Dan krijg je precies die producten die een getal naast zich hebben dat groter is dan 0.

Ik heb de bijlage opgeslagen, geopend, macro's ingeschakeld en op de knop gedrukt.
ter verduidelijking de bijlage uit je eerste reactie en dat heb ik 17:30 gedaan.
dan heb ik toch de juiste bijlage ? Of doe ik iets anders fout ?

@Cobbe, Bij werkt de code ook niet in XL-2007 (is een beetje corrupte installatie op een oude laptobber waar wel vaker code, die zou moeten werken, niet werkt):d

Als alternatief (gaat bij mij wel goed)
Code:
Sub VenA()
Sheets("Sheet1").[A2].CurrentRegion.Offset(1).Clear
With Sheets("Sheet2").[A2].CurrentRegion
    .AutoFilter 2, "<>0"
    .Offset(1).Copy Sheets("Sheet1").[A3]
    .AutoFilter
End With
End Sub

Code van @Cobbe werkt hier perfect met Excel 2007, en doet precies het gewenste van Ts.

Natuurlijk werkt die code, is gemaakt in Xl2007.

Bedankt voor de steun. :)

Waarschijnlijk heeft de TS dan dezelfde corrupte versie als ik heb. Aan de code is niets fout en toch werkt het bij mij niet. Handmatig gaat het goed. Dus een filter erop en dan kopiëren. Doe ik het vanuit de code dan lijkt het net of het filter vergeten is.

Als ik er dit van maakt dan gaat het wel weer goed.
Code:
.Range("A3:B35").SpecialCells(12).Copy Sheets("Sheet1").Range("A3")

Waarom het dan met de code in #8, wat hetzelfde doet, wel goed gaat? Schiet mij maar lek. De wondere wereld van $MS zullen we maar zeggen:rolleyes:

Laatst bewerkt:
Natuurlijk werkt die code, is gemaakt in Xl2007.

Bedankt voor de steun. :)

Aan je kennis heb ik ook niet getwijfeld.

Op het werk werkte de code niet , thuis waar ik hem ga gebruiken wel.
De code van VenA heb ik ook getest en die werkt ook.

Dank voor de hulp.

( ik heb per ongeluk op het werk onder andermans account gepost, van de week zal ik hem vragen om op opgelost te zetten )

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan