Met vpn inloggen op w2ks domein

Status
Niet open voor verdere reacties.

BBKiller4Life

Gebruiker
Lid geworden
4 aug 2002
Berichten
381
hoi samen,

Na veel test en uitzoekwerk zal ik met toch tot jullie moeten richten.
Ik zit met het volgende probleem:
Ik heb een w2ks met een standaard domein.
Mijn internet is kabel en is via router gesplits, alles oké
Mijn werkstations(xp) zijn allemaal lid van het domein en mijn router is lid van de werkgroep @home.
Nu heeft mijn broer windows xp en ook @home als provider.
Ik kan met mijn router vpn opzetten en als ik dit doe kan mijn broer van bij hem thuis inloggen op mijn router en dan kan ik via bestanden delen en zo hem benaderen, en ook kan hij printen op mijn printer.
Nu wil ik het graag zo regelen dat hij ook zijn pc kan lidmaken van mijn domein, zodat ik rechten aan hem kan uitdelen op mijn shares en printers, dit ook vanwege andere opties... Nu is het zo met alles wat hij benadert hij moet inloggen met admin accountjes anders werkt het niet. Dit natuurlijk begrijpelijk aangezien mijn gast account niet actief is en mijn shares met rechten zijn beveiligd.
Ik hoop dat mijn probleem duidelijk is. Wat ik dus wil is hem laten inloggen op mijn domein.
Ik heb het eens zo ingesteld op zijn vpn in windows xp dat hij moet inloggen met gebruikersnaam en domein naam maar dit werkte niet, terwijl ik wel een aparte account al voor hem heb aangemaakt.
Is er mischien een instelling die ik nog op de server moet maken, of moet ik hem gewoon toevoegen aan het domein op het moment dat de vpn tot stand is, zoals je ook doet met een niet-lid in het lan, alsof hij via de router op de server zit.
In afwachting van jullie reacties, groeten Owen
 
Laatst bewerkt:
als het goed is moet je via de wizzard je broers pc gewoon lid kunne maken vn het domein op het moment dat je ene vpn verbinding hebt, lukt dat niet???

Anders moet je eens proberen een vpn tusse je server en je broer te maken en gewoon een poort forwarder instellen op je router
 
Ik heb al eens geprobeerd om bij de vpn een domein naam op te geven maar de router checked dit niet met de server, of wat dan ook...
Ik zat ook al te denken aan een vpn op te zetten op me server en dan gewoon de poort te forwarden....
Tis alleen dat er dan een poort open staat naar me domein en ik alles zo dicht mogelijk wil houden, maar dit zal dan wel de enigste oplossing zijn lijkt me....
En ik weet niet of mijn server daar ondersteuning voor heeft, ik duik even op google...
Alvast bedankt voor de reacties
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan