Met welk toestel mogen /moeten mijn PC,s verbinding maken ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Robert Vervloet

Gebruiker
Lid geworden
5 apr 2008
Mijn draadloos netwerk is als volgt samengesteld:één wireless dual-band N+ Belkin Router (model F9K1103), één Belkin Dual-Band Range extender (model F9K1106), één Medion Repeater en zeven computers.Al deze toestellen bevinden zich op de tweede verdieping. De repeater en de range extender zijn ongeveer twee meter van elkaar gescheiden en tien meter van de router.Op de beneden verdieping staan twee pc,s waarvan één goed internet heeft en de andere niet? Het is niet mogelijk om op de eerste verdieping een toestel te plaatsen omdat daar iemand anders woont.Op alle computers is dezelfde SSID ingevoerd dus dezelfde werkgroepnaam. Mijn vraag: om goede internet verbinding te maken mogen de computers dan verbinding maken met één van de drie toestellen (repearer, range extender, router) of alleen met de router?
Met vriendelijke groeten,

Robert Vervloet

Waarom heb je een Repeater en een Range Extender 2m uit elkaar staan? Hoeveel 5GHz apparaten heb je in gebruik?

Maar volgens mij heb je ten minste twee verschillende problemen: probleem 1: ieder computer zal met het internet verbonden worden
probleem 2: de computer moeten onderling bestanden kunnen uitwisselen.

Je moet eert probleem 1 hebben opgelost voordat je aan probleem 2 kan beginnen,

Kan je misschien tussen de begane grond en de tweede verdieping met een homeplug systeem werken? Dan kan je boven gewoon een AP neerzetten...

Hallo Luts,
Elke Pc van het Netwerk heeft internet (op de beneden verdieping is het soms moeilijk ) en via een Belkin Home Base kan er worden gedeeld.Om met homeplugs te werken heb je er toch minstens twee nodig?
RV

Hallo Luts,
Elke Pc van het Netwerk heeft internet (op de beneden verdieping is het soms moeilijk ) en via een Belkin Home Base kan er worden gedeeld.Om met homeplugs te werken heb je er toch minstens twee nodig?
RV

Klopt.

Een homeplug adapter sluit je via een LAN kabel vanuit de modem/router aan op het stopcontact, een tweede homeplug sluit je dan ook weer op een stopcontact aan. Je kan dan daar ook weer een LAN kabel insteken. Het werkt, nadat het geconfigureert is, als een LAN kabelverbinding.

De nieuwe generatie wel, bij de oude modellen met 85Mbps moet de electricien een fase koppelaar in de stoppenkast plaatsen. Ik zal de gok met homeplug 200Mbps gewoon wagen...

Twee aparate electricitetis circuits kan betekenen twee aparte stoppen. Dat zegt niet yo veel. Je moet kijken, of je huis 3 fase krachtstroom binnen komt of wisselstroom. Dat moet op de stroomteller staan. Heb je gewoom wisselstroom, dan kan het. Heb je krachtstroom (3 fases) dan kan dat met de nieuwe modellen wel, met de oude niet. Erom zijn de oude modellen ook in de aanbieding...

Laatst bewerkt:
Op de stroomteller heb ik niets gevonden. Maar volgens jouw of het nu wisselstroom of krachtstroom is doet niets ter zake als ik een nieuw model gebruik. Rest mij alleen nog de naam van een nieuw model.

Groetjes

Google eens naar homeplug 500 kopen. Er zijn talloze adapters te koop. Die met 85Mbps wil je niet, 200Mbps kan, maar in feite wil je tot 500Mbps. Op een groot webshop, C****d.nl vindt je nog meer uitleg.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan