Met welke programmeertaal maak je een afbeelding die wisseld?

Status
Niet open voor verdere reacties.

jorenman

Gebruiker
Lid geworden
27 jul 2013
Ik ben 16 jaar en op dit moment heb ik HTML en CSS wel onder de knie en ben ik bezig met PHP.
Maar ik heb een vraagje,
Op de homepagina van www.kloosterhotelzin.nl zie je dat een afbeelding steeds veranderd, met welke programmeertaal doe je dit?
Ik zat zelf te denken aan Java.

Hallo,

Dit wordt gedaan met JavaScript. Zoals te zien is in de broncode van de website staan er 6 images. Waarvan er altijd één de display op block heeft staan en de rest op display none. Waarschijnlijk wordt er met een timer de opacity van de actieve image tot nul gebracht, en het tegenovergestelde voor de volgende actieve image. dit zorgt voor de mooie overgang.

Dan wordt het na de php en java misschien het krachtige jQuery :thumb: :thumb:

Dan wordt het na de php en java misschien het krachtige jQuery :thumb: :thumb:

Java en javascript zijn twee totaal verschillende dingen, browsers kunnen zelf niet omgaan met java, daar hebben ze een plugin voor nodig. Java wordt op het web nauwelijks gebruikt. jQuery is een library voor javasript, waarmee je dingen als animaties sneller kunt regelen in javascript.

EDIT: Je kunt met een jquery plugin bijvoorbeeld zo'n wisselende afbeelding maken: http://jquery.malsup.com/cycle/

Laatst bewerkt:
I know :D Te slordig geantwoord.
Ik beodelde dus... na Javascript komt jQuery (voor jQuery is JS kennis nodig) En JS zit in de browser.

**edit
En je hebt gelijk. Voor jQuery zijn er prachtige plugins.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan