Met welke videokaart ben ik het beste af??

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kevjuh

Gebruiker
Lid geworden
27 feb 2005
Hallo allemaal.
Ik zit met een vraag, Ik wil binnekort voor een nieuwe videokaart gaan, omdat de mijne al redelijk verouderd is en de nieuwere games niet egt meer aankan.
Alleen nu wil ik graag wat advies hebben voor een tog wel goede kaart.
Ik wil mijn budget niet hoger laten komen als €300,-.

Mijn system spec. zijn:
Asus A7N8X-X Mobo.
512 mb geheugen.
450W voeding.
en dan nu nog mijn oude video kaart: Nvidea TnT2 Fx 64mb.

Dus ik zoek bij dit systeem een goede kaart die zoals o.a 3D mark en Farcry tog wel redelijk hoog kunne instellen.
Ik hoor het graag. Gr. Kevin:):o

kijk eens op www.parkstadpc.nl
een redelijk vediokaart ben je rond de 100 euro kwijt dus zoals bij voorbeeld geforce 4 mmx 2 64 mb is erg goed voor spellen heb namelijk deze ook

ik zou zeker niet die geforce 4mmx gaan halen maar zoiets als een radeon 9800 ofzo, maar wat is de snelheid van je processor?

zou het niet weten maar mijn pc is een p4 2.40 gh 1024 mb internet geheugen maar die vedio kaart zat er al in

Ik ga binnenkort een Geforce 6600GT aanschaffen. Deze is vrij goedkoop en presteerd beter dan de Radeon 9800pro. Als ik het goed heb moet de 6600GT in de buurt komen van de Radeon9800XT.

Ik had ook al aan de 6600GT gedacht.
maar die was tog alleen in pci te verkrijgen, of verschilt dat per merk???
Mijn huidige kaart zit nu in een agp.
geef dat geen problemen als ik een pci kaart in een pci slot stop??
Oja, mijn processor is een Amd Athlon 2600.;)
Gr Kevin.

kan geen kwaad maar in de bios moet je dan de video kaart wat dus op agp zit uitschakelen

een pci-e poort is wel iets anders als een pci-poort.

Maar kevjuh er zijn ook agp-versies van de 6600gt:
http://www.tweakers.net/pricewatch/102249?Landfilter=All

Van die 26 zaken moet er toch wel 1 kunnen leveren...

En met deze ga je de snelheidswinst wel merken. Anderen zijn wel leuk, maar dan wordt je processor weer te traag.

Alleen moet je wel weten dat je bij toekomstige upgrades je niets meer aan deze videokaart hebt, aangezien nieuwe pc's meestal met pci-e moederbord geleverd worden.

Edit: ik zie dat die P4 2,4 ghz niet van jou is.
Watvoor processor zit er in jouw systeem?

Het moet namelijk wel zin hebben, anders kan je beter een kaart kopen in de categorie van rond de 100 euro.

(tjonge jonge... ik heb vandaag wel erg veel moeite met lezen... t staat er net boven :o , dan is de 6600gt een goede keuze, maar wel een prijzige keuze)

Laatst bewerkt:
Hallo, ja dat kan best wel, maar daar spaar je weer voor he.
Ik wil nu gewoon een goeie kaart waarmee ik lekker een tijd goed vooruit kan, dus spellen goed hoog spelen.
dus dit moet dan mischien wel lukken??

Hallo mensen.
Ik heb ondertussen nog wat speurwerk gedaan op het internet, en ben op wat verschillende site's goeie videokaarten tegengekomen. bijv. de GF 6800NX.
Heeft iemand deze kaart?? en hoe bevalt deze, in verschillende tests komt de 8600 standaart er heel goed uit. maakt dat wat uit met de NX?
ik hoor het graag.:thumb: :)
Gr. Kevin

de NX ken ik niet.

De 6800 is wel leuk, maar wel een beetje overdone in vergelijking met de rest van je systeem..
Maar dit is mijn mening hoor...

De 6800 is wel de opvolger van de 6600.

Ik ga er vanuit dat de normale 6800-kaart bedoeld wordt, aangezien alleen deze kaarten bestaan:

Available models: GeForce 6800 Ultra, GeForce 6800 GT, GeForce 6800 GTO*, GeForce 6800, and GeForce 6800 LE.
*OEM only model.

Bron: http://www.nvidia.com/page/geforce_6800.html

Laatst bewerkt:
Oke.
Dan ga ik denk ik voor de NVIDIA GeForce 6800.
:cool:
Ik wil waarschijnlijk nadat ik een nieuwe videokaart heb tog ook nog wat geheugen erbij doen en nog een grotere Hdd. de mijne raakt nogal gauw vol. ( WD 40gig ).
Gr. Kevin:thumb:

probleem is alleen dat als je ooit een nieuw moederbord koopt, dat dit dan een pci-e moederbord zal zijn.
Dan moet je dus wel weer een nieuwe videokaart kopen..

Daarom kan je beter een iets goedkopere kopen (die wel prima presteert), zodat je het geld niet onnodig over de balk smijt.

Ja mijn Pa had ook al zoiets gezegd.
Hij heeft een Radeon 9800Pro en presteerd ook goed.
Ik ga dan denk ik maar ook voor deze en het geld wat ik over hou kan ik gebruiken voor een grotere hardeschijf:D .

Hmm, weet je toevallig de prijs van die 6800NX? En het merk? En de volledige naam?

Hey mensen..
Ik wou effe mededelen dat ik tog me keuze heb gemaakt, ik heb voor de Ati radeon 9800pro gekozen, heb hem inmiddels binne en draait perfect.
Iedereen heel erg bedankt! voor het reageren en helpen zoeken voor een kaart:thumb: :D
Groetjes Kevin.

Jij geluk dat je geen radeon 9600 pro hebt gepakt. Die werken namelijk niet samen met jouw moederbord.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan