met WIFI kaart een locaal netwerk maken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mark Straatman

Gebruiker
Lid geworden
23 mei 2007
hoi,

ik heb een laptop met wifi kaart, waarop ik altijd internet heb kunnen ontvangen. maar omdat ik een snelheid heb van 60mbps op mn modem kon ik dat niet via wifi ontvangen. daarvoor heb ik een kabel van de modem naar mn laptop getrokken voor sneller internet en stabieler internet.

maar nu ik mn wifi kaart niet meer gebruik, en de afstand van de modem naar mijn kamer te groot is wil ik van mijn laptop een acces point maken zodat ik met mijn iphone/ipod touch op wifi kan via mn laptop.

hoe moet ik in windows 7 wifi en ethernet bridgen en van mn wifi een AP maken?

ik heb al gekeken op internet naar software die dit voor me kan regelen, maar het liefste doe ik dat natuurlijk gewoon via de windows software zelf.

kan iemand me uitleggen hoe ik dit het beste kan doen?

alvast bedankt!

EDIT: ik heb al geprobeerd om via netwerkcentrum een ad-hoc netwerk te maken, maar telkens, wat ik ook invoer, krijg ik de melding dat het opstarten of aanmaken van het netwerk niet mogelijk is/gelukt is

Laatst bewerkt:
Het belangerijkste is dat je WiFi kaart ook AP mode ondersteund. Anders is het zinloos dat wat je aan het doen bent.

mvg
Corstian

hoe en waar kan ik dat het beste nakijken?
de kaart die ik heb is een Intel® PRO/Wireless Network Connection. op de product pagina van intel zelf is er namelijk niet veel over te vinden...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan