Met www. ervoor geen site zonder wel?

Status
Niet open voor verdere reacties.

dj_sj

Gebruiker
Lid geworden
31 mei 2004
Berichten
483
Beste,

Ik heb het volgende probleem:

Als ik naar mijn website ga met de volgende link http://silencebase.com kom ik er gewoon op.

Maar als ik met de volgende link erna toe ga niet? http://www.silencebase.com (dus met www. ervoor)

En dan kom ik dus met de link met www. ervoor niet op de under construction site terwijl dat met de eerste link (http://silencebase.com) wel gaat.

Ligt dit aan mij, mijn host of aan mijn provider (speedlinq)

Alle suggesties zijn welkom! :)

(Ps: Het klopt dat er staat no access for unautorised persons)

Alvast Bedankt,

Sj
 
Probleem gefixt. Ik heb een vaste DNS toegewezen in plaats van een automatische en nu werkt het.

:D

Edit:

Nu werkt mijn eigen site wel goed. Maar nu kan ik op een paar andere site's helemaal niet meer? :(
 
Ik heb hier op beide adressen (met of zonder www ervoor) geen enkel probleem.

Ik meen gezien te hebben dat www.silencebase.com een alias (ook wel CNAME genoemd) is naar silencebase.com

silencebase.com vertaalt zich op zijn beurt naar ip-adres 72.9.146.120

Geen idee wat jij bedoelt met 'vast DNS toegewezen'??? Graag uitleg, dan kunnen we misschien een idee krijgen wat er nu misgaat.

Succes,

Tijs.
 
Daar bedoel ik mee dat ik in de instellingen van de lan een vinkje heb gezet bij handmatige DNS in plaats van een automatisch toe te wijzen DNS. Dit werd mij verteld bij de helpdesk van speedlinq.

Wat bedoel je precies met die aliassen? Kan ik daar zelf op mijn host iets aan doen?
 
Daar bedoel ik mee dat ik in de instellingen van de lan een vinkje heb gezet bij handmatige DNS in plaats van een automatisch toe te wijzen DNS. Dit werd mij verteld bij de helpdesk van speedlinq.

Wat bedoel je precies met die aliassen? Kan ik daar zelf op mijn host iets aan doen?

Ik zie geen enkele relatie met je probleem, als het gaat om het handmatig vastleggen van de te gebruiken DNS-servers (vinkje) of het automatisch laten toekennen ervan.
De problemen die je in je originele posting noemde hebben geen relatie daarmee, daar de gegevens van beide namen (silencebase.com en www.silencebase.com) vanaf dezelfde DNS-server vandaan worden gehaald die de DNS doet voor het internetdomein silencebase.com.
Pas als je niet bij silencebase.com én niet bij www.silencebase.com kon komen met de melding: Kan de server niet vinden of DNS fout, dan had het misschien kunnen helpen DNS-servers handmatig in te vullen.

Een alias is een verwijzing naar iets/iemand.
Voorbeeld: Je lokale banketbakker heeft een naam: Jan Pietersen
Je gebruikt echter de aanduiding 'de bakker'.
Beide dingen duiden dezelfde man aan. 'de bakker' is dan een alias voor de echte persoon Jan Pietersen.

www.silencebase.com is een alias voor silencebase.com. Die aliassen worden ook op dezelfde plek 'opgeslagen'. Mag je daar niet direct of indirect aanpassingen doen, dan zul je geen alias kunnen maken die bijvoorbeeld ftp.silencebase.com, mail.silencebase.com laten verwijzen naar silencebase.com (=72.9.146.120)

Zie in de bijlage een sessie over silencebase.com en www.silencebase.com. Je zult zien dat alles door 1 DNS-server (=Nameserver (NS)) wordt afgehandeld (zowel silencebase.com als de aliassen).

Zie ook dat een alias in dit kader hetzelfde is als CNAME zoals ik in mijn vorige posting al meldde. CNAME wordt (ook in de bijlage) weer aangeduid als Canonical Name.

Succes,

Tijs.
 

Bijlagen

  • silencebase.JPG
    silencebase.JPG
    70,9 KB · Weergaven: 30
Laatst bewerkt:
Bedankt voor de uitleg :thumb:

Dus als ik het goed begrijp moet mijn provider dit oplossen dmv de dns te update'n (wat ze automatisch doen?)?

(enne hoe doe je dat in uitvoeren wat jij hebt gedaan in de bijlage?) :)
 
Bedankt voor de uitleg :thumb:

Dus als ik het goed begrijp moet mijn provider dit oplossen dmv de dns te update'n (wat ze automatisch doen?)?

(enne hoe doe je dat in uitvoeren wat jij hebt gedaan in de bijlage?) :)

Je eerste opmerking: Je provider moet ervoor zorgen dat ze bij de Nameserver van het silencebase.com domein kunnen komen. Als ze daar (tijdelijk) problemen mee hadden (in jouw geval uitsluitend voor www.silencebase.com), dan kun jij daar niets aan doen behalve klagen bij de provider óf de nameserver van je silencebase.com domein heeft dan (tijdelijk) problemen.

Je tweede opmerking:
Start -> Uitvoeren -> cmd.exe
nslookup -type=NS silencebase.com
nslookup -type=A silencebase.com
nslookup -type=CNAME www.silencebase.com

exit intypen of het rode kruisje met je muis drukken om het commando-venster te verlaten.

Succes,

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Re-open:

Het is al aan het verbeteren maar nu het volgende raadsel:

Vóór 13.00 kan ik www.silencebase.com & silencebase.com niet bereiken en erná wel? :(

(mijn FTP kan ik voor en na 13.00 niet bereiken)

Wat is dit nu weer voor iets vreemds?
 
Ik heb net even nagekeken, en het adres van silencebase.com is niet gewijzigd, dus daar ligt het niet aan.

Wat nog zou kunnen is dat de webserver netwerkproblemen had, en het daarom niet bereikbaar was. Bedenk dat alle verbindingen tussen jouw pc en de webserver een bron kunnen zijn waarom je de site dan niet bereiken kunt, het hoeft dus niet (altijd) te betekenen dat de website zelf eruitlag of netwerkproblemen had.

Voor een overzicht van welke verbindingen worden gebruikt in het netwerktraject van jouw pc naar silencebase.com:
Start -> Uitvoeren -> cmd /k tracert.exe silencebase.com

Succes,

Tijs.
 
Het werkt nog steeds niet allemaal. Ik denk dat ik maar naar een andere provider overstap :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan