• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

met xldown worden ook cellen met een lege waarde geselecteerd

Status
Niet open voor verdere reacties.

annemarie42

Gebruiker
Lid geworden
24 jul 2011
Ik heb de volgende code geprogrammmeerd:

Code:
Application.Run "ATPVBAEN.XLA!Regress", ActiveSheet.Range("B1", Range("B1").End(xlDown)), _
        ActiveSheet.Range("A1", Range("A1").End(xlDown)), False, True, , "hulp1", False, False, _
        False, False, , False

Het probleem is dat kolom A en B te ver naar beneden worden geselecteerd: ook de cellen met hierin een formule (die als resultaat een lege waarde geeft), worden geselecteerd. Dit is niet de bedoeling. Weet iemand hier een oplossing voor?

Ik ben benieuwd!

Laatst bewerkt door een moderator:
Deze zou dat dan wel weer moeten doen:

Code:
Private Sub tab1_Click()
With Sheets(1)
    .Activate
    Laatstecel = WorksheetFunction.CountIf([A:A], ">0")
    .Range("A1:A" & Laatstecel).Select
End With
End Sub

Laatst bewerkt:
stapje verder, maar nu een ander probleem

Beste Cobbe,

Ik heb jouw oplossing gebruikt en hij werkt. Deze code heb ik gebruikt:

LaatsteCel = WorksheetFunction.CountIf([A:A], ">0") + 1
Application.Run "ATPVBAEN.XLA!Regress", ActiveSheet.Range("B1:B" & LaatsteCel).Select, _
ActiveSheet.Range("A1:A" & LaatsteCel).Select, False, True, , "hulp1", False, False, _
False, False, , False

Ik heb +1 gebruikt omdat het gaat om een kolom getallen met op de eerste rij de naam van de variabele. En bij de regressie-analyse heb ik gekozen voor de optie met label. (Je moet dan bij de regressieanalyse behalve de getallen ook de cel met de variabelenaam selecteren).

Als ik de macro uitvoer, selecteert hij precies wat ik wil. So far so good! Thanks. Echter:
De regressie-analyse gaat nu niet goed:

Ik krijg de foutmelding:
Regressie: de waarde voor het invoerbereik Y moet een verwijzing zijn naar een aaneengesloten bereik.

Het vreemde is dat ik dezelfde regressieanalyse uitvoer op een ander tabblad, waar het oorspronkelijke probleem niet speelt: dat er onder aan het rijtje getallen voor de regressieanalyse formules in de cellen staan die een lege waarde opleveren .

Hier heb ik de volgende code gebruikt:

Application.Run "ATPVBAEN.XLA!Regress", ActiveSheet.Range("B10", Range("B10").End(xlDown)), _
ActiveSheet.Range("A10", Range("A10").End(xlDown)), False, True, , "hulp1", False, False _
, False, False, , False

En dit werkt hier goed. Vreemd dat de regressieanalyse in het andere tabblad met jouw oplossing niet werkt. Hij selecteert gewoon netjes wat ik wil en het is wel degelijk een aaneengesloten bereik!

Groet,
Annemarie

Yes, gelukt

Het probleem lijk ik zelf opgelost te hebben. Het vorige bericht speelt nu niet meer :)

Met de volgende code:
LaatsteCel = WorksheetFunction.CountIf([A:A], ">0") + 1
Application.Run "ATPVBAEN.XLA!Regress", ActiveSheet.Range("B1:B" & LaatsteCel), _
ActiveSheet.Range("A1:A" & LaatsteCel), False, True, , "hulp1", False, False, _
False, False, , False

Ik heb dus uit de eerdere code .select weggelaten.

Morgen weer verder!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan