Met XP op tv

Status
Niet open voor verdere reacties.

bullsryver

Gebruiker
Lid geworden
27 dec 2002
Hoi, ik zit met volgend vraagje;

Ik heb een laptop met windows XP, en wil die via S-Video op tv aansluiten (breedbeeld, 100 hz), beide zijn rechtstreeks (dus zonder scart of dergelijke ertussen, sec S-video).

Nu, dit lukt mij wel, maar ik heb een barslecht beeld op tv! mijn bureaublad is verre van scherp, films idem dito. Zichbaar is het wel, maar lettertjes op bvb internet explorer zijn moeilijk te lezen.

Aan het verschil tussen TFT en gewone beeldbuis kan dit niet liggen, aangezien toch gewone CRT-monitoren ook een goed beeld geven?

Kan iemand me helpen om beter beeld te verkrijgen?

alvast bedankt!
Toni

Het ligt dus wel aan je TV beeld, dit kun je niet veranderen voor zover ik weet. Een CRT monitor zit toch anders in elkaar dan een TV.
Film kijken vanaf de pc/laptop op de TV gaat prima, maar werken in Windows is bijna niet te doen.

En hoe doet Mediacenter dit dan?
Want ook "Powercinema" ziet er niet uit op een tv-scherm.

Kan je dan enkel perfecte kwaliteit hebben met een LCD- of plasmascherm?

Thx 4 reaction,
T.

Geen idee, heb zelf (nog) geen ervaring met Mediacenter.

Als films afspelen niet goed gaat zou ik nog wat aanpassingen in je instellingen doen.
F likker filter enzo.

en wat crash zegt, Werken in windows moet je niet proberen.

XP_PC zei:
Is dit altijd zo? Of verschilt dat per TV?
Kan wel iets verschil in zitten heb ik gemerkt. Met m'n huidige breeldbeeld TV is het beeld vanaf de pc, dan met m'n vorige pc. Het is niet scherp zoals op een monitor, maar je kunt het wel beter zien.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan