Met ZA bepaalde site blokkeren?

Status
Niet open voor verdere reacties.

kdankers

Gebruiker
Lid geworden
28 jul 2001
Kan je met ZA een bepaalde site blokkeren? Zo ja, hoe? Zo niet, met welke programma kan je wel een bepaalde site niet binnenkomen.

Met ZA kan het geloof ik niet.(nieuwste versie weet ik niet zeker)

Met NIS of AOFP kan het mbv een password.

Correctie!
De laatste pro- en plusversie kunnen wél individuele sites blocken.

Bron

Welke versie gebruik je? Er zijn namelijk wat bugs in de gratis versie van ZA, zoek maar op dit forum.

Laatst bewerkt:
Geplaatst door kdankers
Kan je met ZA een bepaalde site blokkeren? Zo ja, hoe? Zo niet, met welke programma kan je wel een bepaalde site niet binnenkomen.

Nee, je kunt geen sites met zonealarm blockeren. Je kunt alleen de cookies blockeren met ZA.

Met Norton internet security kun je het wel doen:
http://www.symantecstore.com/dr/sat...0023&xid=27683&DSP=&CUR=978&PGRP=0&CACHE_ID=0

Tijdens de installatie wordt je gevraagd of je "parental control" of ouderlijke toezicht wil installeren. Je moet daarop "ja" zeggen.
Zodra je NIS hebt geinstalleerd, dan maak je "child accounts" aan voor alle anderen die op je computer werken en zelf hou je de beheerders account (administrator). Je kunt dan instellen dat in de child account dat je niet de child account niet op bepaalde sites kan komen. Die kun je handmatig instellen, of je kunt in NIS aangeven welke "soort" sites je helemaal wil blocken zoals b.v. sex, geweld, accohol, tabak etc etc. De nieuwste sites worden elke keer automatisch aangevuld via liveupdate.

Een andere manier is om het in de "hosts" file te doen zoals Bennie ook al zei.

Laatst bewerkt:
:rolleyes: Ik moet je hierop corriseren saldos:o
Onder voorbehoud kan je met oudere versies van ZA geen sites blockeren, idd.
Met de nieuwste betaalde versies van ZA(ZA 4pro& ZA 4PLUS) kun je wel degelijk sites blockeren, zie halverweg in de bron die ik hierboven al gaf.

Geplaatst door @temptation
:rolleyes: Ik moet je hierop corriseren saldos:o
Onder voorbehoud kan je met oudere versies van ZA geen sites blockeren, idd.
Met de nieuwste betaalde versies van ZA(ZA 4pro& ZA 4PLUS) kun je wel degelijk sites blockeren, zie halverweg in de bron die ik hierboven al gaf.

Je hebt gelijk @temptation. Ik had de nieuwste zonealarm nog niet uitgeprobeerd :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan