Met z'n tweeën cod4 online. Hoe?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Joeri123

Gebruiker
Lid geworden
14 apr 2008
Berichten
176
Ik wil met een vriend op call of duty 4 op de pc tegen elkaar spelen.
Hoe krijg ik dit voor elkaar zonder een echte server te moeten kopen/hebben

We dachten aan hamachi.. We hebben zitten nu op hamachi bij elkaar in een netwerk en proberen dan in call of duty een game aan te maken en te joinen. Dit heb ik gedaan door bij add favorites het ip van het netwerk in te voeren, dit ging opzich goed, de game verscheen. Toen joinde ik hem, maar het laden duurde lang en hij timed out. Keer op keer geprobeerd, rollen omgewisseld en het werkte niet. Iets met IP adressen/poorten verkeerd? Is dit erg ingewikkeld?

Gameranger geprobeerd maar dit werkte ook zo niet, maar hoe werkt het hiermee dan? Moet je hiervoor een 'echte' server hebben?

Hoe kunnen wij met z'n tweeën gamen? Wie kan dit uitleggen
 
Als je een nieuwe server maakt, dan kun je bij dedicated voor lan, internet en nog 1 kiezen. Kies voor Internet, dan krijg je een console en de game verdwijnt. in die console als die klaar is met laden staat een ip adress, geef die aan je vriend, en dan moet je erin komen.

Hoop dat het je lukt ;)

Delta Hawk
 
aanvulling op Delta Hawk:

Zet wel de juiste poorten open in je router/modem.
Even google gebruiken om te kijken om welke poorten het gaat.
 
Geprobeerd, werkte niet, of ik snapte het niet helemaal. Console geeft dit:

Code:
Resolving cod4master.activision.com
cod4master.activision.com resolved to 63.146.124.21:20810

Die 63.146.124.21:20810 was het enige wat hij gaf. heb ik dus toegevoegd aan favorieten, alleen hij maakt geen verbinding, en volgens mij is het ook niet eens de ded server, maar het IP van de activision server of niet?

Ports die ik heb geforward zijn:
http://www.cod4boards.com/forum/showthread.php?224-Call-of-Duty-4-Dedicated-Server-Guide
-----
UDP 20800
UDP 20810
UDP 28960

Misschien dat ik dit niet goed heb gedaan.. Bij internet naar http://192.168.1.1 gaan, en hier heb ik ze geforward, dit heb ik wel vaker gedaan dus zou toch goed moeten zijn gegaan.

En hoe weet ik of ons internet het wel aan kan? Wat kan ik verder nog doen
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan