meta description

Status
Niet open voor verdere reacties.

wake

Gebruiker
Lid geworden
21 aug 2007
Berichten
195
Hallo,

Ik heb een vraagje, ik heb een website waar ik geen meta description heb ingesteld, hij moet namelijk als meta description de eerste echte tekst die op de website staat nemen.

Nou heb ik alleen het probleem dat mijn menu er boven staat, en bij google word mijn menu in de description gezet bij alle zoek resultaten..

Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?
:eek:

groetjes bo
 
Ik snap niet goed wat je vraag met PHP te maken heeft maar dat hoor ik zo wel.

Ook begrijp ik niet hoe je je menu boven de meta-tags kunt hebben staan.
ALLE meta-tags moeten in je <head> staan.
 
mjah dat snap ik, maar na de meta tags staat als eerste mijn menu.

Als ik dus geen description invul word bij google mijn menu opgenomen als description en ik wil eigenlijk pas de metatag description vanaf een bepaalde row in mijn script.

ik heb oooit ergens dit iemand op internet dit zien doen maar ik weet niet meer hooee:(
 
Een meta-tag moet altijd binnen de <head>...

Dan kun je hem nog wel ergens anders willen hebben maar daar zijn ze niet voor bedoeld.
 
Een meta-tag moet altijd binnen de <head>...

Dan kun je hem nog wel ergens anders willen hebben maar daar zijn ze niet voor bedoeld.

dat snap ik ook, maar is het niet mogelijk om in de meta description dan op te geven vanaf welke regel hij op de pagina moet kijken voor mijn description? (ik geloof dat ik dit ergens ooit heb gezien, maar kan dit niet meer terug vinden op internet)

zodat mijn menu over word geslagen voor de description..

anders gezegt:

ik heb een database vol met artiesten (namen genre's band posities biografie en noem maar op)

nou wil ik in de description die in de head staat namen en genres en die dingen hierboven staan opnemen. nou is alleen het probleem dat deze pas in een include pagina worden geladen ver nadat de head is afgesloten..

.
 
Laatst bewerkt:
nou is alleen het probleem dat deze pas in een include pagina worden geladen ver nadat de head is afgesloten..
Dan zal je toch echt je pagina-structuur moeten veranderen, of speciaal voor de META-tags iets verzinnen.

Bijvoorbeeld een include pagina die de meta's genereert.
:thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan