Meta tags/ website promoten

• Onderwerp starter Onderwerp starter kalm
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

kalm

Gebruiker
Lid geworden
26 mei 2004
hallo ik heb een meta tags gemaakt.Dan lees ik dat je deze in de head sectie van je pagina moet plaatsen.
:eek: oops wat betekend dat? en hoe moet ik tewerk?
alvst dank groetjes

De HEAD-sectie is het deel in je html-document, dat tussen < HEAD> en < /HEAD> staat. (De spaties zijn hier geplaatst omdat de code op het forum anders niet zichtbaar is.)
Als je nu bijvoorbeeld een site over drop hebt gemaakt, zet je ergens tussen die twee tags iets als:
PHP:
<meta name="description" content="Een site waar je ALLES over drop kunt vinden.">
<meta name="keywords" content="drop, katjesdrop, zoute drop, zoete drop, dropveters,
duimdrop, rolletjes drop">
<meta name="robots" content="index, follow">
<meta name="revisit-after" content="14 days">
De eerste regel wordt door zoekmachines vaak nog wel gebruikt, maar op sleutelwoorden wordt in de tekst gezocht - die tweede regel is eigenlijk overbodig, maar er is ook niets op tegen om hem toch te plaatsen.
De derde regel zorgt ervoor dat zoekmachines de links naar andere pagina's volgen en die ook indexeren.
Laat je die regel weg, dan zal dat echter ook wel gebeuren.
Pas als je niet wilt dat dit gebeurt is het zinvol die regel te gebruiken - in plaats van FOLLOW zet je daar dan NO FOLLOW.
Met de vierde regel geef je aan hoe vaak zoekrobots terug moeten komen om veranderingen mee te kunnen nemen. Wat je hier aangeeft, hangt af van de regelmaat waarmee de site wordt aangepast. Is dat niet zo vaak, dan kun je daar bijvoorbeeld "3 months" o.i.d. van maken.
De datum de van laatste update kun je ook aangeven:
PHP:
<meta name="updated" content="Februari 2006">
Die wordt daardoor natuurlijk niet op je site vermeld, maar kan wel in de zoekresultaten opduiken.

Guus.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan