metaal achtig geluid

Status
Niet open voor verdere reacties.

realmitch

Gebruiker
Lid geworden
10 okt 2002
hoi all

als ik muziek wil luisteren klinkt het nogal metaal achtig!
zover ik weet heb ik de nieuwste driver :confused: .

ik heb een onboard geluidskaart.
ASUS A7V8X-X

wie weet het want het is nogal irritant.

ps: met het spelen van games klinkt het wel goed.

Om wat voor een muziek gaat het dan? Ik bedoel daarmee mp3, online radio, line-in of nog iets anders.

Geplaatst door T._de_vries
Probeer anders eerst eens je bios te flashen (gaat via floppy).

Daarna even kijken wat voor geluidskaart het is, die nieuwste drivers downen, dan die geluidskaart weggooien in het apparaatbeheer, opnieuw opstarten en als laatste weer de nieuwe drivers installeren.

//edit:

http://www.asus.com.tw/support/download/item.aspx?ModelName=A7V8X-X

nieuw bios te downloaden

BIOS flashen lijkt me een beetje voorbarig en is ook redelijk riskant. Lijkt me niet verstandig om dat nu al te doen (lijkt me ook niet dat het daar aan ligt). Nieuwe drivers zou wel kunnen helpen.

Riskant??? Er kan toch weinig mis gaan als je de originele bios van de fabrikant erin zet? :confused:

Hallo

Het "flashen" van de b.i.o.s. is ZEKER NIET zonder risico's.....

Zie maar de ettelijke berichten van gebruikers die , na het "flashen" uiteindelijk op een dood motherboard belanden....

Tot nu toe , heb ik persoonlijk nog nooit een b.i.o.s. moeten flashen hoor ....

Vermoed dat je het eerder dient te zoeken in de gebruikte "player , corrupte drivers " of de kwaliteit v/d speakers zelf hoor ....

Werkte dit vroeger wel korrekt , indien ja ,wat heb je sedertdien verandert ???

Peter

Mmm, sorry dan voor de verkeerde tip...

Misschien is dat wel de rede waarom de topicstarter niet meer reageert. :rolleyes: :D

was een weekie weg voor werk :)

het gaat vooral om mp3 en online muziek

Zowel 'on-line' muziek als MP3 zijn een compressie vorm, misschien heb je een teveel gecomprimeerde versie ervan, want dat geeft zeer zeker een slechte geluidskwaliteit.
Dus kijk eerst wat de bitrate van de bestanden en de stream is.

Geplaatst door maestro12
Zowel 'on-line' muziek als MP3 zijn een compressie vorm, misschien heb je een teveel gecomprimeerde versie ervan, want dat geeft zeer zeker een slechte geluidskwaliteit.
Dus kijk eerst wat de bitrate van de bestanden en de stream is.

moet ik soms kijken wat er achter staat ?
soms staat er 128 of 64 en meer.
moet ik daar meer op letten ?

Ja, 64 is stukke slechtere kwaliteit... Hoe hoger de bitrate, hoe beter de kwaliteit in de meeste gevallen (kan ook zijn dat het slecht is opgenomen e.d.)

Een klein voorbeeldje wat er met de geluidskwaliteit gebeurd bij verschillende bitrate's

comp-all.gif

En dan staat hier nog niet eens b.v. 96 of 64 kbits bij, maar je kan je voorstellen dat het alleen nog maar slechter wordt.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan