Metatag in head webpagina

Status
Niet open voor verdere reacties.

De Wolgeit

Gebruiker
Lid geworden
13 jan 2007
Wie weet dit?
Ik probeer een metatag in de head (dat wordt aanbevolen) van mijn webpagina te zetten. De tag is: <META NAME="keywords" CONTENT=" hier zet ik alle woorden waarop in mijn site gezocht kan worden, zoals tuin, bloemen, kleur, oppervlakte”>
Als ik dit doe dan raak ik altijd wat van mijn layout kwijt. Ik heb hem op diverse plekken geprobeerd te plaatsen. Omdat ik b.v. er een horizontale lijn in heb staan in mijn banner en meerdere afbeeldingen en een titel. Dan probeerde ik het boven, onder de lijn, onder de afbeeldingen, etc. Maar of ik was mijn achtergrondkleur kwijt, of mijn achtergrondgeluid werd opgeheven of mijn scripts zoals het scrollen naar boven was er uit. Kan ik de metatag ook in mijn body zetten? Volgens mij lukte dat wel. Of word je dan niet gevonden? Ik heb mijn website in frames gemaakt. (banner, directory, home):cool:

De wolgeit

Beste Johan,

Bedankt voor de link naar de HTML tutorial. :o
Sorry, maar ik ben echt een leek. Ik ben half december begonnen met het schrijven van een website. Ik heb via een cursus gelezen dat ik deze META tag erin kan zetten. Wat bedoel jij nu met 2 en 2 = 5? Heb ik het op de verkeerde plek gezet? Zet ik de tag in de homepage of ergens in mijn MASTER?

Die tag komt in je homepage. Die zal dan volgende basisstructuur hebben:

HTML:
<html>
<head>
<title>wat in de titelbalk komt</title>
<meta name="keywords" content="je verschillende kernwoorden" />
</head>

<body>
het zichtbare deel van de pagina
</body>

</html>

--Johan

die 2+2=5 van hieronder is mijn signature, die kan je via het profiel instellen, heeft dus niks met je vraag te maken ;)

Je werkt met frames.
Dan in alle content pagina's de meta tags opnemen.
Geef anders de url.

Metatag opnieuw geprobeerd erin te zetten

Beste Johan,

Dat had ik exact als eerste gedaan. Gevolg is dat mijn links weer blauw (bij mij paars, heb ik voor gekozen) onderstreept staan. Dit is eigenlijk het minst erge. Maar ik wil weten waarom de code wordt opgeheven.

Zet ik de Metatag onder het script van de links, dat is: <style type="text/css"><!--
a:link, a:visited, a:active {text-decoration: none}
--></style>
dan wordt mijn achtergrondkleur weggehaald. Dat vind ik natuurlijk helemaal niet geslaagd.:confused:
Peter: mijn website staat nog niet op het net. Ik zoek nog een goede webhoster en heb nog een domeinnaam nodig. Ik zoek eigenlijk eentje die het gratis doet maar niet al te veel reclame erop zet. Als mijn site goed gaat lopen kan ik altijd nog naar een betaalde overschakelen.

zoiets ben ik nog nooit tegengekomen... nuja, ik gebruik ook bijna geen metatags :p

aangepaste structuur:
HTML:
<html>
<head>
<title>wat in de titelbalk komt</title>
<meta name="keywords" content="je verschillende kernwoorden" />
<script language="JavaScript" type="text/javascript">
<!-- alle javascripts //-->
</script>

<!-- externe stylesheets //-->
<link rel="stylesheet" ... />
<!-- interne stylesheets //-->
<style type="text/css"></style>

</head> 

<body>
het zichtbare deel van de pagina
</body>

</html>

Met die structuur ben ik nog nooit veel rariteiten tegengekomen. Anders zal je hier je code moeten posten.

--Johan

Opgelost !

Johan,

Het werkt nu!! Wouw:thumb:
Ik ben echt een leek hierin, en begrijp nu nog niet direct wat het inhoudt. Ik moet daarmee nog aan de slag (veel lezen erover). Maar mijn probleem is opgelost.:D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan