• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Method 'Range' of object '_Worksheet' failed

Status
Niet open voor verdere reacties.

tsjokko

Gebruiker
Lid geworden
16 feb 2005
Hallo,

Zie ook https://www.helpmij.nl/forum/showthread.php/959631-meerdere-cellen-in-range-useform

Ik wil een datum mogelijkheid in een groot aantal cellen in kolom D, H en L. Het lijkt erop dat zodra het aantal te groot wordt bovenstaande foutmelding verschijnt.
Weet iemand hier een oplossing voor?
Ik heb het voorbeeld leeg gemaakt maar hopelijk staat er nog voldoende om het probleem duidelijk te maken.

Alvast bedankt

Bijlagen

Gebruik (meerdere) gedefinieerde bereiknamen

optie:
Geef de datumvelden een specifieke kleur
Code:
Private Sub Worksheet_SelectionChange(ByVal Target As Range)
If Target.Interior.Color = RGB(232, 232, 232) Then UserForm1.Show
End Sub

Gebruik de onderscheidende eigenschappen van de cellen:
Code:
Private Sub Worksheet_SelectionChange(ByVal Target As Range)
    If Target.Count = 1 And Not Intersect(Target, Range("D8:L130")) Is Nothing And Target.Borders.LineStyle = 1 Then UserForm1.Show
End Sub

Laatst bewerkt:
range("D54:K54") ?:confused:
update: zie dat het toch goed gaat. (samengevoegde cellen)

Laatst bewerkt:
In ieder geval allen bedankt.

Ik denk te begrijpen dat de oplossing van Ad1957 en SNB ongeveer gelijk zijn (Kleur of borders) en selecteren op celeigenschappen i.p.v. een oneindige lijst opgeven.

Volgens mij kan ik hiermee verder.
Uiteraard ook de anderen bedankt maar bovenstaande als eerst getest en ben daar blij mee.

Gr, Rick

All,

Ik heb toch nog een vervolgvraag.
Alle geselceteerde cellen in kolommen D, H en L moeten ingevuld zijn voor afmelden.
Ik zou graag een controle vorm willen die snel aangeeft wat er ontbreekt.
Is er een eenvoudige manier om in kolom G, I en M met bv een kleur aan te geven dat de voorgaande cel niet is ingevuld.
Als ik dat nu wil doen kom ik niet verder dan per cel voorwaardelijke opmaak gebruiken en dat lijkt mij eenvoudiger te kunnen.

Alvast bedankt voor het meedenken

Dan kun je beter beginnen de struktuur van je werkblad eenvoudiger te maken; dat scheelt een hoop formules en codes.

@snb,

Klinkt goed maar weinig concreet. Ik ben slechts hobbyist met af en toe een idee, uitvoering vraagt meestal kennis die ik niet krijg door af en toe iets te proberen.

Zet in 1 werkblad alle gegevens. Gebruik een ander werkblad voor een overzichtelijke weergave.

De gegevens in de vorm van een tabel, bijv.:
naam//soort training//nivo//startdatum// einddatum//examendatum//examenscore

Laatst bewerkt:
Ah, zo bedoel je.
Volgens mij heb ik dat gedaan, alleen zie je dat niet meer omdat ik een hoop van de inhoud heb weggelaten.
Op tabblad 'data' staan de velden die ik gebruik voor de validatie/pulldownkolommen.
Ik ben nu op zoek naar iets dat een check doet o\f de datum in H>danD en vervolgens L>H.
In een formule krijg ik het niet voor elkaar (lijkt alsof dat komt door datum) met voorwaardelijke opmaak moet ik iedere cel opnieuw doen.

Lang verhaal kort. Lag aan verschillend format van datum. Oplossing gevonden.

Gr, Rick

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan