MHz of Int. geh. belangrijker?

Status
Niet open voor verdere reacties.

ottoman

Gebruiker
Lid geworden
12 aug 2006
Hallo allemaal, heb gezocht maar kon zogouw geen specifiek antwoord vinden op mijn vraag.
Ik ben opzoek naar een laptop voor school. Budget rond de 700 euro maar zou ook naar de 1000 kunnen als ik toch denk dat het het waard is.
Laptop zal grotendeels voor Office applicaties gebruikt worden, maar zou af en toe ook wel een spelletje willen spelen. Dit zal dan geen zwaar grafisch spel zijn.

Mijn vraag is nu:
Waar moet ik nou kijken als ik kijk naar MHz en intern geheugen.
Ik zie dan bijv onderstaande combinaties.
- 1660 MHz en 3072 MB
- 2000 MHz en 2048MB
- 2200 MHz en 2048 MB,
Wat merk ik hier nou voor verschil in aan gebruik?
In winkels zeggen ze allemaal je moet meer naar intern geheugen moet kijken, maar soms lees ik het ook andersom.
En zit er veel verschil tussen de kwaliteit van de processoren? Heb begrepen dat Intel Core 2 Duo toch iets sneller is dan AMD Dual core, klopt dit?

Graag jullie mening! :)
Mijn dank is groot :thumb:,
Joeri

Ik denk dat je niet zo heel veel hebt aan de bovenste combinatie ( 1660 + 3gb ram)
die andere 2 zijn gewoon normale aantalen 2000mhz +2gb.

ik weet het niet helemaal zeker of amd een tikie langzamer is dan intel maar ik zelf koop geen amd laptop (gewoon een gevoels questie bij mij)

oke :)
Ik zit op het moment specifiek naar ASUS te kijken, trekt mij het meeste aan ookal is het volgensmij een tikje duurder dan andere merken.

Dit zijn er 3 waar ik nu naar zit te kijken.
In de winkel raadde ze mij de X50VL aan, maar deze heeft dan weer minder MHz.
Het liefst koop ik de F3SV maar zal ik dit echt goed merken met snelheid / is het bijvoorbeeld die 200 euro meer waard, of kan ik dat beter in een nieuwe laptop steken voor over zegmaar 2 of 3 jaar.

als je puur uit die 3 wilt kiezen zou ik voor deze gaan Asus F3SV-AP226C

hij heeft genoeg gehuegen + CPU speed. en zijn video kaart is ook nog redelijk goed

ik denk dat je hier mee zeker wel 3 jaar vooruit kunt

als je puur uit die 3 wilt kiezen zou ik voor deze gaan Asus F3SV-AP226C

hij heeft genoeg gehuegen + CPU speed. en zijn video kaart is ook nog redelijk goed

ik denk dat je hier mee zeker wel 3 jaar vooruit kunt

Het gaat mij niet specifiek om die 3, ik zat eerst echt naar de X50VL te kijken omdat deze in winkel bij mij in de buurt verkocht wordt, de F3SV zal ik via internet moeten bestellen.

Ik vind de klok snelheid van hem te laag, je moet tog minnimaal een 1.8 hebben en ik zal een 2.0 of beter aanbevelen.

Heb de F3SV-AP226C besteld, die 50 - 100 euro meer zal ik er vast wel uit halen :thumb:

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan