Mhz verhogen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Koosnaamloos

Banned
Lid geworden
2 mei 2008
Hallo allemaal,

ik heb zojuist kinderen die veel van game houden. Ze game het meest op de computer. Maar helaas heb ik niet genoeg Ghz of mhz om veel leuke spellen te spelen. Ik heb nu 996Mhz. dus u kunt zich voorstellen dat dit weinig is, weet er iemand hoe ik die kan verhogen. Ik heb trouwens 512 MB ram. Dus dat vind ik wel genoeg. Nou wil ik alleen nog die Mhz verhogen. weet iemand wat dat gaat kosten en weet iemand waar ik dat moet veranderen in de Bios.

om wat voor spellen gaat het
en welke processor is het precies ?

u vraagt me te veel.. Het gaat niet om spellen. Het gaat mij er gewoon om om me Mhz te verhogen en met proccesor wat bedoelt u daarmee?

in de bios kan je de processor overclocken maar dat licht eraan wat voor pc het is , bij merk pc's zoals HP , Compaq ,Packardbell is de bios gelockt dus je kan niet overclocken.

ok je kan kijken of het kan maar ik ben bang van niet ......

in de bios kan je de processor overclocken maar dat licht eraan wat voor pc het is , bij merk pc's zoals HP , Compaq ,Packardbell is de bios gelockt dus je kan niet overclocken.

Hoezo?
De nieuwere modellen bieden juist geavanceerde ondersteuning voor overclocken waarbij zelfs de garantie niet verloopt. Zou niet gek zijn als een ouder model dat ook had.

Maar ik betwijfel of we hier wel wíllen gaan overklokken. Van zo'n oud PC-tje is het verschil marginaal.

Koosnaamloos doet er het beste aan om een processor upgrade uit te voeren (dus een nieuwe processor er in).

512 Mb is ook erg mager hoor, dus hoe je erbij komt dat dat wel genoeg is ????

Dat is wel snel op te lossen in ieder geval. Gewoon even 1 of 2 GB erbij zetten als je moederbord het aankan.

Ik begrijp dat de kinderen games willen spelen.
Moderne, flinke spellen zal nooit lukken.
Bovendien is de videokaart belangrijker dan de processor, maar in dit geval is die ook krap.
Waarschijnlijk is het niet meer zinvol om deze computer proberen te upgraden.
Wanneer je belarck advisor download, installeert en laat lopen, krijg je een rapport van je pc.
Deze kun je opslaan (menu pagina, opslaan als enkel bestand)
Wanneer je daarna rechtsklikt op dat bestand kun je kopieren naar > gecomprimeerde map.
Er komt dan een zip betand in dezelfde map. Deze kun je posten al bijlage.
(Op de paperclip klikken > bladeren naar bestand > uploaden)

Op die manier kunnen we een proberen een onderbouwd advies te geven, wat je nog kunt doen met dit systeem.
mvg leo

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan