Mic-in als Line-in

Status
Niet open voor verdere reacties.

jesse123

Gebruiker
Lid geworden
29 aug 2012
Hallo,

Ik heb sinds kort de Behringer XENYX 802.
Ik gebruik deze onderandere voor skype.

Nu heb ik het volgende probleem:
Ik heb de output van mijn pc op de mixer aangesloten. Het FX kanaal loopt terug mijn computer in via de line-in.
Deze gebruik ik dus eigenlijk als een soort monitor.
Ik kan dus de mix (Microfoon+Computer(+evt iPod)) die de computer terug in gaat anders mixen dan de mix die naar mijn speakers gaat. Zo kan ik muziek afspelen vanaf mijn iPod en praten door mijn microfoon en dit terugsturen in skype. Ik hoor het geluid van mijn pc (de andere die praat op skype) op mijn speakers.
Ik heb de Logitech G930 headset. Deze is USB en kan via "Luisteren naar" de (FX) output van de mixer beluisteren.

Nu wil ik de main-mix kunnen beluisteren op mijn headset, dus er moeten twee outputs van de mixer mijn computer in.
1. De FX mix (de monitoren output), hierop komt de mix die als microfoon naar skype gaat.
2. De main output, deze wil ik dus op mijn headset horen, hier hoor je ook het geluid van mijn pc, dus ook wat diegene op skype zegt.

De fx mix gaat nu via line-in mijn pc in en dient dus als microfoon.
Nu vraag ik me af of ik de main output in de mic-in van mijn pc kan krijgen?
Ik heb dit geprobeerd, maar dit werkte niet. Ik vond op verschillende websites dat dit komt doordat die anders werkt. (Phantom power?)

Ik hoop dat de uitleg duidelijk is.
Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?

Gr. Jesse

Bij een computer heb je een asymmetrisch signaal, het betekend signaal tegenover massa. In de studio techniek heb je een symmetrisch signaal, onafhankelijk van massa.

Nu is de vraag wat de mixer voor aansluitingen heeft. Dat weet ik niet.

Dit is de mixer: http://www.behringer.com/EN/Products/802.aspx
Ik stuur het geluid in wel in mono in mijn computer omdat het effectenkanaal mono is. (Dit is een asymmetrische 6.3 jack)(ik zoek ook nog een programma waarmee je live mono naar stereo kunt converteren) Ik heb hier een adapter van 6.3 jack naar 3.5 mini jack zitten (ik zoek ook nog een programma waarmee je live mono naar stereo kunt converteren)
De main output die ik ook in de computer wil invoeren zijn twee asymetrische 6.3 jacks waarop ik een jack-rca adapter heb gezet, deze wilde ik in de mic-in van mijn pc pluggen.

Ik neem aan dat je dit bedoelt?

Ik zie er boven links twee symmetrische aansluitingen, die moet je dus NIET gebruiken. Hoe kom je van mono naar stereo kwa kabels. Gewoonlijks heeft een computer een 3,5mm jack als mic in. Indien je tulp hebt wat heb je dan als geluidskaart?

Mono kan je niet in stereo omzetten. Er waren vroeger wel wat schakelingen voor, die quasi stereo hebben gemaakt, maar hou het maar gewoon op mono.

Hallo Jesse,

De uitgangen zijn asymmetrisch (De ingangen van je computer hoog waarschijnlijk ook) dus dat is geen probleem.
Om een uitgang van line niveau (dat zijn de FX en main uitgangen) op een microfoon ingang aan te sluiten zal je een DI-Box moeten gebruiken.
Ik zou de FX (die is mono) met een DI-box naar de microfoon ingang op je computer (welke ook mono is) aansluiten. op die manier heb je aan 1 (mono) DI-Box genoeg.
(Even opgemerkt mono kan wel uit twee speakers komen maar is daarom nog geen stereo :))

Ik zie er boven links twee symmetrische aansluitingen, die moet je dus NIET gebruiken. Hoe kom je van mono naar stereo kwa kabels. Gewoonlijks heeft een computer een 3,5mm jack als mic in. Indien je tulp hebt wat heb je dan als geluidskaart?

Mono kan je niet in stereo omzetten. Er waren vroeger wel wat schakelingen voor, die quasi stereo hebben gemaakt, maar hou het maar gewoon op mono.

De FX send stuurt gewoon het geluid van de kanalen die je opendraait (met de rode draaiknop) asymmetrisch via een 6,3mm jack.
Ik heb een adapter van 6,3jack naar 3,5mini jack en die is wel symmetrisch, als ik hier oortjes in doe, krijg ik inderdaad geluid door links en rechts (zoals BikerBill64 zei)

Ik heb dan een 3,5mm-3,5mm audio kabel van die adapter naar mijn pc lopen. Daar komt het geluid asymmetrisch aan.
Zo sluit ik dit aan. Ik bedoelde een soort software die eventueel het binnenkomende geluid live van mono naar stereo over kon zetten.

Hallo Jesse,

De uitgangen zijn asymmetrisch (De ingangen van je computer hoog waarschijnlijk ook) dus dat is geen probleem.
Om een uitgang van line niveau (dat zijn de FX en main uitgangen) op een microfoon ingang aan te sluiten zal je een DI-Box moeten gebruiken.
Ik zou de FX (die is mono) met een DI-box naar de microfoon ingang op je computer (welke ook mono is) aansluiten. op die manier heb je aan 1 (mono) DI-Box genoeg.
(Even opgemerkt mono kan wel uit twee speakers komen maar is daarom nog geen stereo :))

Bedankt voor de tip! :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan