Mic ingang te gebruiken als line-in?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tafkat1

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
24 dec 2010
Hoi,

Ik heb een Samsung N140 notebook, deze heeft geen line-in maar wel een mic ingang. Op de samsung is Realtek HD audio geinstalleerd. Bij Audio input (opnemen) heb ik de optie stereo-mix aangevinkt.

Nu wil ik graag muziek op de notebook opnemen (m.b.v. Cool Edit Pro) en vroeg me af of de mic-ingang ook als line-in is te gebruiken. Als ik de audio kabel in de mic-ingang stop, dan vraagt Realtek welk apparaat is aangesloten: mic-ingang of lijningang. Bij mic-ingang hoor ik alleen wat geruis en kan ik geen muziek opnemen, bij line-ingang meldt Realtek "dit apparaat wordt niet ondersteund".

Betekent dit dat gebruik van de mic-ingang niet bruikbaar is of zie ik nog iets over het hoofd?

Dank alvast!

Geen probleem, die poort is gewoon microfoon én line in.

Mooi :)

Dan zoek ik nu nog een manier om het te laten werken, opnemen met Cool Edit lukt namelijk niet, en ik hoor niets of alleen wat vage ruis. Tips anyone?

Edit: het lukt inmiddels wel om geluid op te nemen, maar dit is van slechte kwaliteit. Kennelijk is de mic-ingang dus niet geschikt om als line-in te fungeren.

Laatst bewerkt:
Heb je dan wel in het Realtek HD programma aangevinkt dat het een line in is. Dat vraagt die als je het stekkertje erin stopt :) .

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan