mic problemen met laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

bleeth

Gebruiker
Lid geworden
23 okt 2008
Hey.

Ik heb altijd last van een brom in mijn mic (logitech)
toen ik vandaag eens dacht, hey... ik ga kijken wat dat veroorzaakt ben ik erachter gekomen dat mijn laptop op accustroom de brom niet heeft.

ook heb ik de adapter getest maar het blijkt alleen te zijn als de laptop op accu stroom zit

heeft iemand een oorzaak voor dit probleem?

thnx

roy

ps: mijn vriendin heeft ook een laptop (dell inspiron 1720 e een 6400) maar zij heeft precies het zelfde probleem met de accustroom

Laatst bewerkt:
Hoi...:)

ben ik erachter gekomen dat mijn laptop op accustroom de brom niet heeft.

ook heb ik de adapter getest maar het blijkt alleen te zijn als de laptop op accu stroom zit

umm...kun je deze 2 zinnen even verklaren ?...:o :)

ED

Maar...een brom betekent dat de bedrading niet goed is afgeschermd en of deze niet goed is "geaard" / massa maakt met het frame van de computer en of frame mic.

ED

Hoi...

ben ik erachter gekomen dat mijn laptop op accustroom de brom niet heeft.

umm...kun je deze 2 zinnen even verklaren ?...

Als de laptop op accustroom zit is er geen brom

als ik de adapter van de laptop wel in het stopcontact heb maar niet in de laptop heb ik ook geen brom dus moet het ergens in de laptop zitten lijkt mij

een storing of iets dergelijks

.umm.....sorry....maar je laatste berichtje maakt het nog verwarrender...:)

Als de laptop op accustroom zit is er geen brom

bedoel je nu hiermee dat de adaptor wel of niet is aangesloten ?

ED

Wat ik nog wel zou willen weten is waar het geluid uit komt.
Komt dit uit de speakertjes in de laptop, of zit er een audiosetje aan vast met een geaarde stekker in een geaard stopkontakt.

toch nog wat verwarrend.....voor mij althans...:)

Volgens mij staat dat er.
als ik de adapter van de laptop wel in het stopcontact heb maar niet in de laptop heb ik ook geen brom dus[/I]

dus alleen op de accu....

..maar er staat ook dit :

maar het blijkt alleen te zijn als de laptop op accu stroom zit

Of ik zie het verkeerd..kan ook hoor..;)

ED

Wat ik nog wel zou willen weten is waar het geluid uit komt.
Komt dit uit de speakertjes in de laptop, of zit er een audiosetje aan vast met een geaarde stekker in een geaard stopkontakt.

re:

Mijn geluid komt uit mijn usb headset, maar zowel de laptop boxen als de headset blijft de zelfde brom aanhouden

ps: sorrie voor mijn vage taalgebruik heb een beetje moeite om het probleem te verwoorden

Laatst bewerkt:
Maakt niet uit, maar dan nog effe antwoord op deze vraag:
Zit de voedingskabel van de adapter in een geaard of ongeaard stopkontakt ?

ok...ik denk dus dat je kort gezegd bedoelt :

Je hebt wel een brom indien de adaptor in je laptop zit en geen brom als je alleen op de accu werkt en de adaptor niet is aangesloten.

Klopt ?

ED

ja klopt.

maar ik heb iets nieuwe ondekt, als ik de draad van mijn microfoon vast houd heb ik bijna geen brom.

en de adapter zit op een ongeaard stopcontact zo te zien, maar de conectie van adapter naar stopcontact is een 2 pins zonder aarde

Laatst bewerkt:
Even naar de keuken of badkamer en stop de stekker eens in een geaard stopkontakt.

En dan ??

kan zijn dat de afscherming niet helemaal goed meer contact maakt ( maar waar? ) en dat je daar alleen last van hebt indien de adaptor is aangesloten.

Is dit altijd al geweest ?

ED

maar de conectie van adapter naar stopcontact is een 2 pins zonder aarde

Even naar de keuken of badkamer en stop de stekker eens in een geaard stopkontakt.

umm..zou dit dan zin hebben denk je ?

ED

Yep, pak maar eens een gitaar met gitaarversterker in een ongeaard stopkontakt.
Vergelijkbaar

Kan het zijn dat de stroomgroep in mijn huis overbalast is: aangezien er meer dan 5 computers op aangesloten zijn + wasmachine droger etc...

ook heb ik van iemand gehoord over een stopcontact die de stroom weer gelijk zou maken als er eventueel storingen in het net zaten. kennen jullie zoiets?

en ja op een andere groep nergens last van.

Laatst bewerkt:
Nee..dat is het allemaal niet.....ik heb al aangegeven wat de oorzaak is.

En wat Loonytune aangeeft zou in een bepaalde situatie ook nog kunnen maar sluit aan bij wat ik heb gezegd.

Dus kort : slechte afscherming /aarding

ED

is er een mogelijkheid om de aarde beter te geleiden?

dus met bijvoorbeeld de frame van mijn laptop laten geleiden met de verwarming of zo iets dergelijks?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan