Mic werkt niet op line-in

Status
Niet open voor verdere reacties.

Donderkat

Gebruiker
Lid geworden
8 okt 2007
Nu weet ik niet of line-in wel voor de microfoon in maar ik heb net een nieuwe headset gekocht en ik heb hem achterin m'n pc gedaan. Bij line-out gewoon uiteraard het "groene" jack kabeltje, en bij line-in m'n microfoon kabel. Nu werkt m'n geluid wel achterin, maar m'n microfoon niet.

Nu heb ik m'n microfoon voorin zitten waar ook dat microfoon tekentje staat, en daarnaast zit ook een audio tekentje maar daar werkt m'n geluid weer niet in.

Ik vat het allemaal niet meer en vraag me af of iemand weet hoe ik er voor kan zorgen dat m'n mic het dus wel doet via line-in (als dit mogelijk is?!) of dat gewoon voorin de audio het doet!

Mvg,
Donderkat

Helaas, de line-in is niet geschikt voor je microfoon. Je moet echt de roze ingang hebben (of mic-ingang, waar het microfoon symbool bij staat) Zit die echt niet achter op de pc?Misschien kun je de pc openhalen om te kijken waarom de aansluiting aan de voorzijde niet werkt (kabel los)

De mic-in zit aan de voorkant en de "originele" line-out aan de achterkant. Bij m'n vorige headset was de kabel wel langenoeg maar daar is de rechterkant nu kapot van.

Is er ook geen manier om de line-in wel schikkend te maken? Ik heb geprobeerd hem daarop aan te sluiten en dan niet microfoon te enablen als recording device maar de line-in ingang maar dat werkte ook niet.

Damned, ik baal nu!

Je kunt de line-in niet geschikt maken voor de microfoon. Dan zul je de microfoon moeten voorversterken. Handiger is misschien een verlengkabel kopen/maken.

Wat voor kabel zou ik dan precies nodig hebben? M'n moeder gaat morgen langs ITC hier, dat is een soort computer winkel. :)

Bvd!

Het handigst lijkt me een mini-jack naar contra mini-jack. Je steekt dan de koptelefoon stekker (mannetje) in de contra mini-jack (oftewel, vrouwtje) en het andere eind van de kabel gaat dan in uitgang van je geluidskaart aan de achterzijde van de pc. Het moet dan wel een stereo uitvoering zijn. De microfoon stekker gaat dan in de voorzijde van de pc.

Zeer bedankt, NOG niet opgelost maar ik hoop dat m'n moeder vandaag nog langs die winkel gaat.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan