mic

Status
Niet open voor verdere reacties.

fhangorn

Gebruiker
Lid geworden
21 aug 2005
hallo ik kon de microfoon sectie enzo niet vinden dus plaats ik mijn post wel hier

ik heb een (nog haast nieuw) microfoon
alleen het enige probleem is dat hij heel zacht opneemt ik ga dan naar de volume menu en zet het vinkje van microfoon weg en de volume balk op het hoogst maar nog steeds hoor je het zacht als je iets opneemt

bij een programma dat ik gebruik(cool edit pro 2) heb ik ook het probleem

iemand wat tips??:rolleyes:

Ga naar het luidsprekertje in je taakbalk.
Rechtermuisklik en volumeregeling openen.
In dat schermpje ga je naar opties--->eigenschappen--->opnemen--->OK en dan geavanceerd en dan een vinkje zetten bij microfoonversterking.

hmmm jah ik heb nog steeds het zelfde probleem neemt nog steeds te zacht op....

andere idee's?

Vergeet niet dat omdat je met Cool Edit Pro werkt, dat je allebei de input schuifjes omhoog moet zetten.
Dus niet alleen die van Windows, maar OOK van Cool Edit Pro!!!!!!!!!!!!!

weet je toevallig ook hoe?:o :p
ben niet zo super met het programma...

Ik heb daar voor het laatst zo'n drie jaar geleden mee gewerkt , sorry. Weet ik echt niet meer.
Probeer dat eens uit te vinden met de preferences of de helpsectie van Cool Edit Pro?
Maar dat is wel de oorzaak van je probleem.
Ik kan me herinneren dat ik altijd twee schermpjes open had staan. Volume(in en out) van Windows en volume(in en out) van Cool Edit.

Geplaatst door A.J.
Vergeet niet dat omdat je met Cool Edit Pro werkt, dat je allebei de input schuifjes omhoog moet zetten.

In Cool Edit ga je naar "Options" en klik
"Windows Recording Mixer" aan.
Overigens is dat exact dezelfde mixer als die via het luidsprekertje in je taakbalk! Cool Edit Pro heeft geen eigen volumeregeling.

Peter

Dan heb ik zeker een heel bijzondere versie gehad.
En werk ik op het moment ook met een heel bijzondere versie van pro-tools en Cubase SX. Ook die hebben een afzonderlijke input en output regelaar.
Maar het zou kunnen zijn.......................

Ik quote even uit de Quick Reference van Cool Edit Pro 2.1:

"To adjust record and playback levels
Cool Edit Pro doesn’t control your sound card’s record (input gain) and playback (output volume) levels directly. However, you can adjust these levels with the mixer application that came with your sound card or with the mixer built into Windows. You may need to do this if your recordings are too quiet (which adds unwanted noise), too loud (which leads to clipped, distorted sound), or if you can’t hear them when you play them in Cool Edit Pro."

Peter

Daaruit blijkt dat er in ongeacht welke configuratie ook, we praten over 2 inputs en outputs mixers .
1 van de soundcard
1 van windows.
Het kwam er bij mij niet helemaal correct uit, maar met dank aan de zorgvuldigheid van de Cock(met c.o.c.k), staat het er duidelijk.

Geplaatst door A.J.
Daaruit blijkt dat er in ongeacht welke configuratie ook, we praten over 2 inputs en outputs mixers .
1 van de soundcard
1 van windows.

Dat is juist, maar bij de externe soundcard van m'n vorige computer (Aureon 5.1 Sky) was het scherm van de meegeleverde mixer anders van uitvoering echter de mixer zelf was gekoppeld met de Windows-mixer, m.a.w. als ik de schuif van b.v. Line-In Record van de soundcard omhoog schoof dan ging dezelfde schuif in de Windows-mixer mee omhoog en omgedraaid ook.:)
Dus het maakt in feite niets uit van welke mixer je gebruikt maakt.

Peter

Dat was een coole set-up.
Maar helaas gaat die vaak niet op.
Je zal ze de kost moeten geven die echt alles controleren wanneer hun geluid het niet doet, behalve de instellingen van hun superdeluxe geluidskaart.
"Nee echt, in het windows mixertje staat NIETS gedempt..........."

Ik kan alleen maar spreken uit ervaring met twee externe soundcards in vorige computers van mij. Dus waarschijnlijk zullen we het op dit punt voorlopig niet met elkaar eens worden :)

Peter

Of nooit dezelfde spullen gehad?
Het gaat er uiteindelijk om dat de TS geholpen moet worden,
toch?

Geplaatst door A.J.

Kijk, het ging mij om deze bewering van jou.
Een oplossing voor het probleem van TS heb ik ook niet maar volgens jou moet hij dus z'n soundcard instellingen bekijken.

Peter

Dat zei ik toch, dat dankzij de zorgvuldigheid van jou we er wel uitkomen.
Of niet soms?
Hoop gepost om niets.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan