micro ATX Mobo + ATX Voeding?

Status
Niet open voor verdere reacties.

AcerGuy

Gebruiker
Lid geworden
6 apr 2009
Hy allemaal,

Degenen die dit lezen kunnen net zo goed even reageren ;)

Ik heb een micro ATX mobo met een heel originele voeding die niet zomaar te vervangen is vanwege zijn formaat. Nou wil ik wat upgrades gaan doen (Nieuwe CPU, Casefans, geluidskaart) en ik denk dat mijn voeding van 220 W dat nog wel kan trekken, maar voor de zekerheid: Kan ik een atx voeding op een mATX mobo aansluiten zonder problemen?

Want het idee is: Ik bouw een klein kastje voor een standaard ATX voeding, zodat deze buiten de case blijft. En dan laat ik de kabels gewoon in de case lopen via de achterkant

Ik weet! kabelmanagement valt hiermee in duigen maar dat regel ik wel weer :P

Ik wil dus even zeker weten of dat geen problemen gaat geven als ik een ATX voeding buiten de case bouw. (Natuurlijk bewaar ik de originele voeding, voor t geval dat ;) )

Of heeft iemand andere suggesties? Een nieuwe in-case voeding om het zo maar te noemen gaat niet lukken, daar heb ik al uuren naar gezocht en zonder resultaat ;) Dus bespaar je de moeite, en zoek NIET voor mij naar een voeding. Ik heb gewoon antwoord op mn vraag nodig :)

Alvast bedankt!!!

L x B x H:

21 x 9 x 5 (cm) ongeveer

Maar zoals ik al zei: Ik hoef geen vergelijkbare voeding, alleen antwoord op mijn eerste vraag ;) Want echt waar, een vergelijkbare voeding is niet te vinden!

Ahaa. Das inderdaad niet echt te krijgen.

Heb je al eens aan de eenvoudigste oplossing gedacht: De boel overzetten naar een normale kast, waar dus wel een gewone voeding in past?

Maar verder kan ik je nog niet helpen.
Je zegt niet welke processor je nu hebt en welke je wilt kopen.

Oke,

Ik beschik nu over een AMD Athlon 64 X2 4450e

en ik ga upgraden naar een 5600 +

Wattageverschil van 20 W

En de rede: de case die ik nu heb is mooi...

Als ik zou gaan overzetten naar een andere case.. tsja wel mogelijk maar ik wou toch proberen om deze case te houden en zo op ombouw te besparen

Laatst bewerkt:
idd wel goed gevonden, maar probleem zou dan zijn dat de ingang van de power cable niet aan de opening in mijn case zit ;)

en bedankt voor de voeding antwoord, hier kan ik wat mee!

ik denk dat de voeding de uitbreiding nog wel aan kan.
Ik weet alleen niet of je er wel zoveel mee opschiet. (qua processor dan)

Dat zit wel goed, ik maak er 600 Mhz winst op en ik heb in een ander topic ook al een discussie gehad met een eigenaar van eenzelfde pc die de processor ook had vervangen door bovengenoemde, helaas is dat topic een beetje doodgevallen...

Maar ik ga het liefst voor zekerheid ;) dus ik kijk iig gewoon rond naar een andere (ong 400 W) voeding. :) en das gelukkig niet zo heel moelijk te vinden!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan