Micro Sd gecrasht, data wel gered maar allemaal herstelbestanden

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jeroenvh82

Gebruiker
Lid geworden
29 jun 2014
Berichten
7
Goedemorgen,

Een tijdje geleden wilde ik een backup maken van mijn micro sd van de samsung galaxy waar die in zat, aangezien de vorige backup daarvan op een externe hd staat die het niet meer doet.
Dus zoals altijd, sd kaartje in de usb adapter, adapter in de pc en alles kopieren.
Na een kwartier vond ik het wel erg lang duren en dacht dat er iets niet goed was, dus heb het kopieren geannuleerd, ook geen probleem, kopieren stopte, kon de hardware daarna veilig verwijderen waarna ik em er weer in stopte om alles opnieuw te proberen, maaar...
Alle bestanden, waaronder foto's, alle mp3's, filmpjes, enz enz waren verandert in 1 bestand van en paar gig, inmiddels wordt deze aangegeven als 0 bytes:confused::

awwaqp.jpg


Als ik zoek op dit bestand (USBC0█#à) kom ik op een paar forums waaronder
http://www.mu-43.com/showthread.php?t=20289
waar wat uitleg staat door o.a. checkdisk en 7-zip te gebruiken om de bestanden te redden, dit is gelukt:

1zwhikw.jpg


Alleen zoals te zien is zijn alle bestanden een .CHK herstelbestand
Ik kan alle bestanden handmatig bekijken en proberen of het een mp3/foto/ of wat dan ook is, maar 8216 bestanden uitzoeken en omzetten gaat heel lang duren.

Weet iemand hoe ik de bestanden op 1 of andere manier weer terug kan krijgen, hoeft niet perse in dezelfde bestandsnaam, als er maar onderscheid is tussen alle bestandestypen..

Alvast bedankt!

Jeroen
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor je reactie, backup doe ik met de sd kaart gewoon kopieren plakken, is altijd goed gegaan tot nu dan..
Heb Easeus data recovery geprobeerd en inderdaad een hoop data terug, helaas niet alles en een hoop mp3's maar voor de helft, maar het begin is er.:D
Nu nog een id-tag (ofzoiets) programma vinden die alle mp3's weer terugzet naar de originele naam, een hoop heten er nu file***.mp3 :rolleyes:
 
Laatst bewerkt:
Ik zou eerst nog een ander recoveryprogramma proberen, lastig om mee te werken maar wel vaak goed "Testdisk".
Recuva, GetDataback (goed maar niet gratis; trial versie te downloaden).
 
Even een tijdje niets aan gedaan, vandaag had ik even tijd en heb het Getdataback progje geprobeerd welke andre@home aanraadde, en voor zover ik heb kunnen zien heb ik nu in 1 keer alles terug, alleen de root map namen zijn veranderd, maar de bestandsnamen en sub mappen zijn weer zoals het was.
Grote glimlach hier achter het scherm, bedankt iedereen voor de hulp.:D

Topic mag van mij in de historie.:thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan