Micro SD Kaart probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

snarf312

Gebruiker
Lid geworden
9 jan 2009
hallo,

ik stak vanavond mijn micro sd (met adapter) in mijn laptop (vista) en kreeg geen melding dat hij was aangesloten, dus ik kijken bij deze computer, dubbelklik verwisselbare schijf E, krijg ik de melding: Dit schijstaion E moet worden gefragmenteerd voor dat u het kunt gebruiken.
ik vroeg me af of er enige mogelijk heid is om er nog een back-up van te maken want de bestanden die er op staan zijn erg belangrijk (maakt niet uit watvoor manier).

probleem word bij mij ook herkent :P

heb je toevallig een pc of laptop thuis met windows XP ?
probeer daar de microSD kaart in te steken vrijwel kun je dan wel de bestanden nog zien
en of backuppen

het is denk ik een probleem van Vista bij mij geeft hij alleen weer :
Schijf niet gecontroleert op fouten wilt u nu op fouten controleren?

meestal zeg ik nee omdat ik weet dat het wel gewoon werkt
ook al zegt vista van er zijn fouten

Er is mij verteld dat vista niet zoveel houd van een systeem dat gecheckt is met XP
dit kan een foute melding zijn maargoed:)

dat is het niet, zodra ik dubbelklik op het icoontje van de verwisselbare schijf wordt mij gevraagt of ik hem wil fragmenteren.:(

Wordt er gevraagd om het kaartje te fragmenteren of wat ik denk defragmenteren ?
Als jij vaak data toevoegd en verwijderd dan is defragmenteren aan te raden , de data wordt dan mooi en logisch gerangschikt . Dit moet je ook af en toe met je harde schijf doen . Doe je dat niet dan bestaat de kans op leesfouten en de schijf ( kaartje ) wordt wat langzamer . Met defragmenteren verlies jij geen data !

Ik lees dat jij de data niet kan benaderen , wat als jij met de rechtermuis op het kaartje ( verwisselbare schijf ) klikt en dan via de verkenner de data benaderen ?

Wat ook kan is de data ( moet dan wel benaderbaar zijn ) even te kopieren naar een map op jouw computer , dan het kaartje formatteren ( maakt het kaartje helemaal leeg ) en dan de data weer op het kaartje zetten .
Hans

Laatst bewerkt:
even voor de duidelijkheid; wordt er gezegd "gefragmenteerd" of "geformatteerd"?

ik weet niet of je hier iets aan hebt en hoop dat je engels kunt

klik

komt van iemand met hetzelfde probleem

hierde handleiding en download erbij

klik

ik heb het zelf niet getest omdat ik geen melding krijg van of ik hem direct wil formatteren .. als je dit ook neit bedoeld is het misschien Defragmenteren .. dat kan geen kwaad .. Formatteren wel :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan