micro simkaart lezer

Status
Niet open voor verdere reacties.

wakmen

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
3 jun 2011
Goedemiddag,

Ik weet niet of ik deze vraag in de juiste categorie staat, maar bon.

Ik heb een micro simkaart gekregen van Belgacome waarmee ik overal op internet kan, in de tram,bus...
Nu is de probleem dat ik de micro simkaart niet in de laptop kan plaatsen. Ik heb wat gezocht op internet naar een micro kaartlezer, maar ik weet niet
of die wel werkt waarvoor ik het nodig heb.

Ik zou graag zo iets willen maar is dat geschikt voor wat ik er mee wil?:
http://www.comfortshopping.be/index...=cpc&utm_campaign=beslist&utm_content=default

:) Maar zie je daar dat ook Micro SIM-Kaart lezer is ...:) ......:thumb: en op laptop je hebt toch geen lezer ( ook voor adapter niet ..toch ? ) dus dat moet via USB ....toch ???:(
Uiteindelijk je kan makkelijker in PC winkel vragen voor een Micro SIM-Kaart lezer, ( voor Laptop ! ) op die manier krijg je dan keuzes uit meerdere soorten ..:D

Laatst bewerkt:
:confused: Neh ...dat was ( die boven link van mij .. ) een USB adapter ....:):thumb: in welke je kan jouw Micro SIM-Kaart insteken en aflezen ..:D

Laatst bewerkt:
:confused: ALS ik op je link klikt ik kom tegen lege pagina .....:confused: kan niets zien ...:(

:confused: Oke dan dit is ook goede adapter-lezer ...:thumb: omdat jij ook zei dat je hebt die SD.MS lezer ...en hopelijk past die wel dan bij jouw Laptop, maar mijn voorkeur zit ietsjes meer bij USB Adapter dan kan je nooit missen toch ..:confused:

Laatst bewerkt:
Ik denk dat het een USB adapter word omdat die in Krefel kan kopen en die is dicht mij ons :)
Ik heb een goedkopere van 4 euro gezien :D

Wat jij hebt gekregen is een (micro)simkaart, die normaal in een telefoon zit(waar je contact personenen opstaan en je beltegoed).
De links die jij zelf geeft zijn micro simkaart houders naar simkaart. Hierdoor past de microsimkaart(met de houder) op de plek van een normale simkaart.

Deze simkaart (ook al met het houdertje wat jij in je link laat zien) kun jij niet zo even in je computer of laptop stoppen. Hiervoor heb je een speciale simkaart adapter voor nodig. Dit is iets anders dan de kaartlezers die in de computer/laptop zit. De kaartlezers in de laptop/computer is voor flashkaartjes uit camera's, niet voor simkaartjes uit de telefoon.

Wat jij nodig hebt is een Dongel of USB Modem waar je een simkaart in kan stoppen. Deze kun je het beste halen bij je telecomleverancier. Deze kost tussen de 30 en 100 euro.

Dat ding van Hama / comfortshopping is wat je zoekt: Een houdertje die het formaat van de sim-kaart vergroot naar het grotere (oude) formaat.
Zou moeten werken. Zoiets gebruiken we hier ook in laptops.

Tijs.

Oke bedankt iedereen ik ga het morgen halen :)

Overigens moet er dan wel een umts/3g/hsdpa module in die laptop zitten.
Indien niet, dan zul je zo'n module moeten aanschaffen (usb aangesloten of evt in expresscard uitvoering).

Bij onze laptops is die umts/3g/hsdpa module ingebouwd en was het plaatsen van de sim kaart genoeg met die aanpassing er omheen vanwege de grootte van de simkaart.
Dat zijn zakelijke laptops, vandaar dat de mobiel internet module al was ingebouwd in de fabriek,

Tijs.

Laatst bewerkt:
Een netwerkkaart/module,die verbindt met een mobiele provider, over een sim-kaart met een mobiel internet-abonnement erop. Dat is waar Woutertjuh88 o.a. naar verwees.
Dit is dus niet hetzelfde als een WIFI netwerkkaartje, want die verbindt met het draadloze netwerk bij je thuis, niet met een mobiel datanetwerk van mobiele telefoonprovider.

Tijs.

En hoe weet ik of ik dat al in mijn laptop heb? en als ik dat niet heb hoeveel zal het dan kosten?

Grote kans is dat je het niet hebt en anders even kijken in de handleiding en zoeken naar 3G.

Wat de kosten voor een USB modem/Dongel zijn heb ik al vermeld:
Wat jij nodig hebt is een Dongel of USB Modem waar je een simkaart in kan stoppen. Deze kun je het beste halen bij je telecomleverancier. Deze kost tussen de 30 en 100 euro.

Hoe moet ik naar 3D zoeken in de handleiding? En welke handleiding.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan