Microfoon Aansluiten op VDJ

Status
Niet open voor verdere reacties.

DJD10N

Gebruiker
Lid geworden
23 feb 2012
Je hebt dus een controller en een mengpaneel. Op beide kun je een microfoon aansluiten. Wat voor microfoon heb je en met welke aansluiting?
En wat wil je precies, VDJ bedienen met de controller? Dan moet je daar de microfoon op aansluiten.
Wil je de Skitec gebruiken, dan kun je de controller weglaten, maar moet je b.v. een usb-geluidskaart hebben met meerdere kanalen (front/rear).
In VDJ kun je dan instellen dat de linker player over de front kanalen moet gaan en de rechter player over de rear kanalen. De geluidskaart verbind je vervolgens met je Skitec en die sluit je weer aan op een versterker of line-in van een tweede geluidskaart.

Maar wat is de bedoeling van je setup? draaien op feestjes op radio via Internet? Daar hangt het mede van af.

Hallo,
Ik wil ze juist allebei gebruiken kan dat?
Ik wil inderdaad draaien op feestjes.
Mijn microfoon aansluiting is een 6,3 mm.
Graag hoor ik van je!
Mvg. Dion

Ik denk dat je beter een keuze kunt maken, of de skitec of de controller.
Je zit anders met geluidskaarten te knoeien en dat kan alleen maar conflicten veroorzaken.
Mijn advies is om alleen de controller te gebruiken, daarmee kun je tenslotte VDJ al prima bedienen en de microfoon kun je er op aansluiten met de 6,3 mm jackplug.
Waarschijnlijk zit er een potmeter op om het volume van de mic te regelen.

Okee maar dan zegt vdj dat ik een hoger geluidskaart nodig heb hoe zit dat?

Hoger geluidskaart? Zo'n melding zegt me niets. Zet hier de exacte melding eens neer.
Mocht de controller nu echt niet overweg kunnen met VDJ (of andersom) dan zul je keuzes moeten maken: andere versie van VDJ, andere controller of gebruik maken van de Skitec met usb-geluidskaart met meerdere kanalen.

Ik krijg eerst: error in the ASIO sound driver: not enough Cannes
En dan:error in the ASIO sound driver: your soundcard is probably not connected, or the settings are incorrect.
Hoor graag van je!
Mvg. Dion

Heb je wel de drivers die bij de controller zitten geïnstalleerd? Er hoort een cd bij te zitten.

Jah ik heb een cd van VDJ se erbij gekregen ofzow maar ik gebruik VDJ pro

Waarschijnlijk heb je VDJ niet goed geconfigureerd. Je kunt in VDJ aangeven dat je ASIO gebruikt, je kunt in een dropdown-menu je controller selecteren.

Dan moet ik ook doen zoals het op screenshot staat?
Dan kan ik zelf dingen kiezen die k wil

De screenshot is van Internet geplukt, bij jou zal het er anders uit zien en moet je andere dingen selecteren.

Maar ik krijg die melding heeft dat er niks mee te maken dan?

Ik denk dat je het beste helemaal overnieuw kunt beginnen en de handleiding volgen voor het installeren van de drivers en de controller.
Daarna in VDJ de juiste geluidskaart/controller selecteren.
Daar ligt toch echt de oorzaak.

Okee kan je de link van de handleiding geven?
En wat moet ik dan precies lezen?
Mvg. Dion

Euh... ik neem aan dat de handleiding bij het pakket zit? Anders ff Googelen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan