microfoon achterpaneel werkt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

wikke0305

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
30 jan 2014
Berichten
1
Hallo iedereen

Ik heb juist ontdekt dat mijn poort aan de voorkant van mijn pc niet meer werkt de aansluiting is wat versleten. Nu heb ik mijn headset aangesloten via de achterkant van mijn pc.
Maar nu zit ik met het probleem dat de achterkant poort voor mijn microfoon helemaal niet werkt. Nu heb ik na een tijdje zitten zoeken gezien bij mijn informatie over mijn geluid.
Dat bij mijn microfoon info maar 1 aansluiting staat bij informatie aansluiting: Voorpaneel 3.5 mm-plug(dus mijn roze poort van voor aan mijn pc). En dan heb ik eens gekeken bij de informatie van speakers en zie ik daar bij informatie aansluitingen verschillende aansluiting staan maar als laatste mijn roze microfoon poort op de achterkant van mijn pc: Achterpaneel 3.5 mm-plug.

Nu mijn vraag is of dit wel normaal is? Is dit een hardware probleem in mijn pc zelf of moet ik dit probleem aanpakken op een software manier?

Alvast bedankt!

PS: ik heb een beetje schrik om mijn pc zelf open te maken en te kijken voordat ik meer dingen zou kapot kunnen maken. Dus mijn pc open maken zal 1 van mijn laatste opties zijn.
 
Hoi,
Welkom op Helpmij :)
Trek de stekker ui het stopcontact en maak je pc open (zijkant), leg de pc op z'n kant zodat je van boven op het moederbord kijkt. Raak een blank deel van de achterkant aan en met de andere hand een blanke verwarmingsbuis of een koppeling daarvan omwille v.d. statische ontlading.
Het is beter dat je niet op synthetische vloerbedekking staat of synthetische kleding draagt.
Trek de doorlusstekkertjes, v.d. kabeltjes van de audio-aansluiting die naar het voorpaneel van je pc lopen, los (die zitten meestal onderaan op het moederbord).
Afhankelijk van je moederbord kun je daar ook aparte aansluitingen voor hebben, alles staat bij de connectors aangegeven in hele kleine lettertjes (front audio, front usb etc.).
Als je alles voorzichtig met gezond verstand doet hoef je geen schrik te hebben voor het openen v.e. pc.
Geef anders het merk/type van je moederbord op (staat op het moederbord!).
Probeer je mic uit.
 
Laatst bewerkt:
Ik denk dat de mic-achteraansluiting weer gaat werken als je het kabeltje naar het frontpaneel los haalt. Je geluidskaart heeft 1 mic aansluiting, en hoort te schakelen tussen voor en achter. Dat werkt bij jou niet meer, omdat de vooraansluiting stuk is.
Je zou een nieuw front paneeltje kunnen plaatsen, dan kun je er weer bij aan de voorkant.
 
Trek de doorlusstekkertjes, v.d. kabeltjes van de audio-aansluiting die naar het voorpaneel van je pc lopen, los (die zitten meestal onderaan op het moederbord).
Is dat niet hetzelfde als bovenstaande?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan