Microfoon alleen stereo

Status
Niet open voor verdere reacties.

maxdaniel98

Gebruiker
Lid geworden
17 dec 2010
Hallo mensen,
Ik heb net een nieuwe microfoon gekregen, alleen deze heeft een mono plugje.
WM-PG103.jpg

Nu heb ik alleen de mogelijkheid om stereo te kiezen in het configuratiescherm, wat tot gevolg heeft dat de microfoon alleen aan een kant word afgespeeld.

naamloos1348329966.png

Nu zoek ik dus een mogelijkheid om dit softwarematig op te lossen, dus niet met een adapter. Weet iemand zo'n mogelijkheid?

Met vriendelijke groet,
Max van den Bosch

Bijlagen

• WM-PG103.jpg
    WM-PG103.jpg
    7 KB · Weergaven: 40
Hallo,

Heb even bij mijn eigen microfoon gekeken, en daar kan ik ook geen 1-kanaals instelling selecteren.
Hier bij hoor ik wel alles aan 2 kanten.
Mijn setting bij deze microfoon is:
2-kanaals, 16-bits, 44100 Hz (Cd-kwaliteit)
X Toepassingen kunnen dit apperaat exclusief beheren
X Toepassingen in exclusieve modus voorrang geven
X Geluidsaanpassingen inschakelen

(alles onder de bitverhouding heb ik dus aangevinkt)

Misschien doet deze setting jouw microfoon ook over beide speakers laten klinken.

Ps. ik zie dat je virtualDJ gebruikt, heb je alleen aan een kanaal geluid met virtualDJ, of ook met je hele windows?
Anders is de kans groot dat het ook een setting is van VDJ.

Succes!

Gr, bluetoothUSB

Nee, alles is nog steeds over 1 speaker. In de hele computer is het mono.

Laatst bewerkt door een moderator:
Zijn je drivers (geluidskaart) recent bijgewerkt?
Je hebt met sommige drivers ook een optie dat je kan selecteren wat je in je 3.5MM jack steekt.
Is dit bij jou ook? Zo ja, misschien kun je deze op Lijningang zetten en dan kiojken of je hem mono kan krijgen.
Verder vind ik het echter apart, want Monojacks hebben een langer contactpunt (omdat ze mono zijn) dus zou je computer het signaal over beide kanalen moeten binnenkrijgen.
Heb je verder een ander apparaat met een microfooningang waar je mee kan kijken of dit probleem er ook is? (Andere computer, versterker met microfooningang etc.)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan