microfoon doet het niet..

• Onderwerp starter Onderwerp starter dvdee
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

dvdee

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Hallo!

een klein vraagje.. Ik heb vandaag een headset gekocht met microfoon. De headset heeft geen USB aansluiting, maar heeft een groene en een roze plug. Zowel aan de voorkant als aan de achterkant heb ik ingang voor een hoofdtelefoon en microfoon.
Via de groene aansluiting aan de achterkant zijn mijn boxen aangesloten. Deze heb ik eruit gehaald zodat de headset aan de groene en roze aansluiting aan de voorkant van de pc aangesloten wordt. Als ik de stekkers erin steek dan krijg ik meteen mijn Realtek HD audio manager te zien. Daar zijn 2 dingen actief: luidsprekers en de microfoon. Het geluid onder 'luidsprekers' krijg ik netjes te horen via mijn koptelefoon.

Het probleem is echter de microfoon. Bij audioapparaten (configuratie scherm) staat alles goed (heb ik via de bijgesloten handleiding gedaan).
Maar op de een of andere manier krijg ik er geen geluid uit.
zo maak ik gebruik van Ventrilo om met andere mensen te communiceren (net zoiets als teamspeak). Daar heb je een optie om te kunnen testen en het werk gewoon niet. Ook de opnamerecorder mogelijkheid (binnen Vista) hoort geen geluid.

Heb ik iets gemist om in te stellen of heeft er iemand een idee wat het kan zijn?

Alvast bedankt!

Laatst bewerkt:
opgelost

Geen reacties helaas, maar gelukkig gisteren zelf eruit gekomen.
Geen idee wat het precies was, maar ben op zoek gegaan naar de spraakinstellingen. Waarschijnlijk toch ergens op geklikt waardoor het ineens werkte.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan