microfoon en cd opnemen(mixen)

Status
Niet open voor verdere reacties.

bandolero

Gebruiker
Lid geworden
4 apr 2006
Ik heb windows ME 98 ,opzich niet zo spectaculair ,maar ik wil met microfoon en cd mixen,dus stem en muziek op nemen,ik ben een level gewend zodat je kan zien hoe hard je geluid is en de een zachter moet als de ander.
Ik kom wel bij mediaplayer enz of/en recorder,maar die neemt slechts 5a6 seconden op en is niet mooi,het schijnt dat je zelfs een equelizer kan instellen,of kan m,n pc dat allemaal niet? destijds had ik 2 werkbalken 1 voor play en de ander voor record,maar ik krijg ze niet meer en op mediaplayer kom ik niet veel verder,weet iemand iets???of moet ik naar xp uit zien.

microsoft zegt:beagle virus

Bedankt voor de tip van audacity maar als ik die wil downloaden zegt microsoft waarschuwing voor beaglevirus! en weer komt er een een vreemde wegjager,ik heb NOD32
en gaat tot nu toe prima,wat nu? bando,tje

Van welke mirrorsite haal je hem dan op?
Want hier gaat het prima.
Ik neem dan de mirror Amsterdam.

e mirror???audacity

beste AJ ik heb je link aan geklikt en kom op hun site vervolgens klik ik gewoon windows 1.2.4b,en knalt micro binnen met waarschuw...Ben nog niet zo,n pc kenner, Amsterdam??
waar moet ik zijn dan? (ps, ik lees het wel morgen,alvast bedankt) idd het tekeningetje komt overeen met wat ik had. bando,tje

met veel dank

hartelijk dank voor het vinden van audacity(amsterdam) is ""help ''ook in nederlands?bij hun progr....het zou te gek zijn als ik zou weten waar wat zit,b.v effecten en galm ,maar goed eerst maar ,s verkennen.hoi! bando,tje.

Als je er vragen over hebt hoor ik het wel.

is auda c ook......

sorry,nog ff is auda city ook in nederlands als je hun help klikt? de bewerking voor mic en cd opname is toch wel wat moeilijk, ik hoef niet echt een mail en kijk wel hier. bvd bando,tje:rolleyes:

Je krijgt van mij ook geen mail.
Als je mij even uitlegt wat je wilt weten, leg ik het je uit.

wat weten....

Beste Aj dat is teveel om op te noemen ,maar o.a als ik een cd mee wil laten spelen en in de pc doe moet ik naar mediaplayer(moet ik de muziek eerst op pc zetten?)
Hoe krijg ik die dan bij het progr audacity?
verder als ik daar ben wil ik eerst equalizer en wat effecten inbrengen(dus droog) horen.
Maar de balk waar al de keuze,s staan werkt dan niet en is blank.
hoe wis je verkeerde opname,s? enz.. verder ga ik ff niet,(p.s mag er ook een gewone microfoon op je pc die beter is?)

Wanneer je met een liedje van een CD aan de gang wilt, zal je dat liedje eerst van de CD moeten "rippen".
Hetzij als .wav of als .mp3
Wanneer je dat hebt gedaan, kun je het liedje importeren in Audaciy.
Wanneer dat gebeurd is, kun je het hele liedje selecteren en dan met "effect" het een en ander verandere/aanpassen in dat liedje.

Microfoonkeuze is aan jou.
Ik werk tegenwoordig regelmatig met een microfoon van €2500, maar eentje van €5 doet het ook.
Het is maar wat je gaat opnemen en hoe goed het moet klinken.

nog dankt.

Toppie en bedankt voor de uitleg van cd mic opname ik ga maar ,s aan de gang,hoop dat ik van mediaplayer naar auda kan inporteren,maar zal eerst eens m,n spywhare scannen,
ik heb 4kante ogie,s er van. Hoi

Wat voor een bestand hebben die muziekjes die je met Mediaplayer afspeelt?
Zijn dat .wav of .mp3?
Want je zult in audacity ook nog even de Lame encoder moeten installeren, anders werkt 'ie niet met .mp3

Spyware?
Ad-aware SE en Spybot Search and Destroy downloaden, installeren, updaten en laten scannen. Ben je er zo vanaf.

wat voor progr??

Ik heb op mediaplay wav mp 3 hoef ik niet het hele euvel is dat alles in engels is (helpdesk) van audacity anders was ik er zo uit.er is geen ned vertaling toch? als ik effecten klik blijft het er onder blank,dus kan ik niets aanklikken,maar ja net zolang doen tot je er bent .....ik ben iemand van;opname.....klaar en dan play,maar forget ,t. ben ook opgegroeid met knoppen en vu meters.

http://www.webhostxpress.net/~mitiok/lame-3.96.1.zip
Daar klik je op.
Dat unzip je en stop je in de map van Audacity.
Nu kun je met .mp3's werken.
Wanneer je in audacity op openen klikt, zoek je een liedje naar keuze op je harde schijf.
Wanneer dat erin staat, klik je het hele liedje aan van links naar rechts, door op bewerken, selecteren, alles te klikken.
Dan kun je het bewerken met de effecten.
Een simpeler programma dan dit bestaat er echt niet, dus hier zul je het mee moeten doen.
Overigens staan er bovenin het programma een paar keurige VU meters, een rode en groene, duidelijker kan niet. En zeker niet voor dat geld.

audacity effecten

M,n audacity voor audio stem bewerking werk prima,maar als ik bij efeecten ben en echo wil toe voegen zie je een seconden tel bewerking,deze staat op 1.000000 bij optellen komt er alleen een repeterende echo(dus herhaal) hoe krijg ik een mooie lange echo?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan