Microfoon geeft alleen een raar geluid.

Status
Niet open voor verdere reacties.

tomboeg

Gebruiker
Lid geworden
23 dec 2009
Hallo,

Ik heb dus net mijn nieuwe microfoon ingeplug'd maar nu is het probleem dat hij dus niet werkt.
De computer herkent de microfoon gewoon en kan er ook mee opnemen maar nu is helaas het resultaat van het opnemen slecht, er komt slechts een soort van buzz toon en verder niks.
Dit is een nieuwe microfoon, iemand een idee wat er mis zou kunnen zijn?

5wouOt7.png

De microfoon op mijn headset werkt wel gewoon maar daar wordt alleen de drager gehoord en met de nieuwe microfoon zou het beter moeten gaan.

Groeten,

Tom.

Laatst bewerkt:
Ik heb ergens op dit forum als eens gelezen over een microfoon die het niet deed.
Toen was de uitkomst dat die microfoon niet geschikt was om hem op een computer aan te sluiten.
Misschien vertel je welke microfoon je hebt en hoe / waar je hem aansluit.

Vermelding van merk en type microfoon zou inderdaad handiger zijn.

Kijk een bij sound/geluid in configscherm en dan de instellingen voor opnemen/recording...
Vaak zit er een schuifje of een plus zoveel dB standje waarmee je het opname niveau in kunt stellen...
Of ook nog bij de software die je gebruikt?

Inderdaad een beetje verhoogd. +20D.B

Zou dit uitmaken?

Niet zo moeilijk. De aansluiting is denk ik het probleem. Op Bol staat dat er een stereoplug aanzit. Als jouw mic-ingang Mono is krijg je kortsluiting, dat verklaart die buzz.
Een test: maak nog eens een opname terwijl je de plug er een klein stukje uit haalt.

Wat voor computer heb je, een desktop of laptop, evt. merk/type; je zou evt. een verloopkabeltje kunnen kopen.
Even voor de zekerheid, is de plug van je microfoon de linker of de rechter:
601184185_o.jpg

Ik heb een Cerebro AMD computer (desktop). Aan de achterkant heb 6 aansluitingen waaronder 1 voor de microfoon.

Mijn plug is de 2e van het plaatje dat je heb aangegeven.

Ik kan geen opname maken als de plug er een beetje uitsteekt, dan vindt de computer de microfoon niet.

Laatst bewerkt:
Dacht ik eerlijk gezegd al.
Een stereo stekker insteken in een mono bus is totaal geen probleem. Niks "kortsluiting". Er worden gewoon twee signalen samengevoegd.

De microfoon op mijn headset werkt wel gewoon maar daar wordt alleen de drager gehoord en met de nieuwe microfoon zou het beter moeten gaan.

Ik denk dat hier de oplosssing ligt.
Ga er eens mee terug en ruil hem om/vraag om garantie.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan