Microfoon geeft vooral veel ruis

• Onderwerp starter Onderwerp starter lw87
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

lw87

Gebruiker
Lid geworden
17 jan 2002
Omdat ik skype wil gaan gebruiken heb ik een eenvoudige headset met microfoon gekocht bij de HEMA, aangesloten met 2 stekkertjes. De microfoon geeft voornamelijk ruis en als je heel goed luistert ook je stem. Ik heb de instellingen staan zoals aangegeven in de Skype help:
http://www.skype.com/intl/nl/help/guides/soundsetup_win2k.html.
Ook een opname met de (Programma's -> Bureau-accessoires -> Entertainment ->) Geluidsrecorder bestaat vooral uit veel ruis en ver weg mijn stem.
Ik werk met Windows 2000 met alle patches en zo en met Integra PCI audio.

Doe ik iets niet goed?

Je bedoelt waarschijnlijk deze pagina?
http://web.skype.com/help_sound_2k.nl.html
Dan moet alles goed zijn, je weet zeker dat je de microfoon goed heb aangesloten?
De stekker zit er goed in?
Haal deze er desnoods even uit steek'm er weer goed in, draai'm desnoods even om te kijken of er nu wel goed contact ontstaat.

Zit er ook een volume regelaar op?
Controleer ook of deze goed functioneert.

Wanneer je op het luidsprekertje rechtsonder op je taakbalk klikt, krijg je een klein mixertje te zien.
Wanneer op dat mixertje op opties klikt, kun je kiezen voor "opnemen".
Daarin staat als het goed is het schuifje mic.
Dan klik je weer op opties en vink je "geavanceerde volume regelingen aan".
Dan komt er onder mic geavanceerd te staan. Wanneer je daar op klikt kun je "1 microfoonversterking" aanvinken.
Dat doe je dan ook en dan ben je er helemaal klaar voor.
Veel plezier met Skype!

Succes,
Fonz

Laatst bewerkt:
Hallo Frisian

Aan de achterkant van de PC zitten op 2 plaatsen aansluitingen voor 3 stekkers: op het moederbord (die werken niet) en op de geluidskaart, die werken wel. De stekkers zitten er goed in, ik heb de PC uitgezet en opnieuw gestart. Toch krijg ik geen goed geluid met de microfoon. Ik heb een gezipt wav bestandje bijgevoegd.

Ik heb de stekker van de speakerboxen er uit gehaald en die van de headset er in: groen (micr) en roze (line out). De blauwe ingang (line in) is niet in gebruik. Hoe kan ik de speakers gelijktijdig inschakelen? Ik heb de headset alleen nodig voor Skype. Steeds de stekkers verwisselen? Lastig, want de kast staat onder mijn bureau. Bestaat er een splitter?

Mijn link naar de skype site had ik met Ctrl-C en Ctrl-V in het bericht geset. Blijkt toch niet te werken. Het is inderdaad de pagina zoals jij die aangeeft.

Inmiddels zit ik helemaal in de problemen: ik heb een nieuwe driver geïnstalleerd (gedownload van terratec) en nu kan ik met Geluidsrecorder helemaal geen spraak meer terughoren al is de ruis wel minder.
Weer terug naar de oorspronkelijke driver en zelfs de driver eerst verwijderen en zoeken naar nieuwe hardware geeft hier geen verbetering in.
Andere *.wav bestandjes laat Geluidsrecorder wel goed horen.

Fonz: volgens de skype site moet dat vinkje juist weg. Het werkt niet met en zonder vinkje.

HELP!!

Geplaatst door lw87
Hoe kan ik de speakers gelijktijdig inschakelen? Ik heb de headset alleen nodig voor Skype. Steeds de stekkers verwisselen? Lastig, want de kast staat onder mijn bureau. Bestaat er een splitter?
Ja, die bestaat er.
In de gewone elecronika winkel zijn deze wel te krijgen.
Geplaatst door lw87
Ik heb de stekker van de speakerboxen er uit gehaald en die van de headset er in: groen (micr) en roze (line out).
Nog even een opmerking.
Als het goed is, is de roze aansluiting voor je microfoon en de groene je line uit, dus voor je hoofdtelefoon.
Voor de rest doe je niets verkeerd krijg ik het idee.

Die microfoons bleven het niet doen. Uit een oude PC heb ik nu een andere geluidskaart overgezet (Creativ Labs CT 4810) en die werd zonder problemen herkend door Windows 2000 en nu werkt de microfoon wel! Misschien lag het dus aan de Integra PCI audio kaart.
Ik heb het alleen even in de geluidsrecorder geprobeerd, Skype volgt deze week.

Bedankt voor alle bijdragen!!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan