Microfoon headset werkt niet.

Status
Niet open voor verdere reacties.

cheoke

Gebruiker
Lid geworden
10 mrt 2013
Hallo allemaal

ik heb een probleem met mijn microfoon!
Ik heb een headset Creative Fatality, maar de microfoon werkt niet.
Ik heb al gecontroleerd of hij in de juiste poort steekt en dit klopt (de rode plug in het rode gaatje, de groene in het groene)
Nu is het rare wel, ik krijg wel geluid uit mijn headset? enkel als ik wil praten werkt hij niet.
Enig idee hoe dit komt?

Mijn computer gebruikt: Realtek HD Audio Manager voor deze spullen, als ik hem insteek komt erop vraagt hij welk apparaat ik heb aangesloten.
dan heb ik de keuze uit:

- Lijningang
-Microfooningang
-Hoofdtelefoon
-Lijnuitgang
-Achterluidsprekeruitgang
-Centrum-/Sibwooferuitgang
-Uitgang voor zijluidsprekersµ

Ik heb uiteraard gewoon Microfoon ingang gepakt, maar toch werkt hij niet?
Iemand een idee hoe dit komt? en waar ik eventueel nog eens iets moet verandere?

Mijn PC draait trouwens nog op XP, maar dat is geen probleem want hij heeft daarvoor nog gewerkt, maar na het formateren doet hij het dus niet meer

Groetjes, Cheo

Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi,

Ik weet niet meer precies waar je dit in XP kan vinden, maar volgens mij staat Microfoon standaard uit, die moet je in het configuratie scherm even aanzetten, geluiden en apparaten.

Laatst bewerkt:
Welkom op Helpmij.nl:thumb:

Ik heb je topic verplaatst van Hardware-Hardware Overige ----> Audio/video apparatuur-Luidsprekers / Koptelefoons / Microfoons.

Succes met je vraag.

Hey Frankwannet
Oei sorry, ja ik had gewoon via google ingetypt en kwam hier uit op dat tabblad dus dacht dat het daar moest! :)

Hey Rickvi68, ja ik heb eens aan het zoeken geweest, maar nu blijkt dat de pc mijn microfoon ook niet echt herkent, was via de hulpsite van MS naar een faq gegaan daarover, en daar zeide ze dat ik mijn microfoon volume moest instelle (dat knopje recht beneden waar je al je volumes kan instellen) en toen ik daar ging kijken was dat grijs, maw ik kan het dus niet aanpassen en weet eigenlijk ook niet hoe ik dat allemaal klaar moet spele.

Toch bedank!

Hoi,

Het hangt er ook vanaf welke microfooningang je gebruikt, aan de voorzijde of aan de achterkant, die hebben een afzonderlijke volume regeling.

De voorzijde is bij mij niet aangesloten op mijn moederbord, dus ik gebruik deze aan de achterzijde.

En dit is even een vraag om iets uit te sluiten, de aansluiting, is die nou rood of roze ?
Microfoon is bij mijn weten roze.

Lees dit eens even door, het gaat nl. over hoe je apparaten inschakelt in Windows XP.
Dat kan ik nl. even niet meer voor me halen..;-)

Laatst bewerkt door een moderator:
Ja sorry hij is wel degelijk roze :)
enja idd de link die je doorstuurt is die die ik gebruikt heb om het zelf te testen. maar bij mij is de optie 'volumeregeling' een beetje anders sommige dingen staan er gewoon niet tussen, zo kan ik 'Microfoon' en dergelijke niet aanklikken. ik denk dat die Realtek HD Audio Manager de instellngen verandert ofzo. Zou anders niet weten hoe dit komt

En bij Realtek Audio manager, staat er wel een vinkje bij microfoon, of ook niet.
Misschien moet je m daar als standaard instellen.REaltek_HD_Audio_Manager.jpg

Ik heb een andere versie van realtek, weet je welke jij hebt? dan kan ik deze miss downloade, want ik denk dat de mijne veroudert is!

ok het is uitgeschakeld, maar nog steeds geen reactie van mijn microfoon :(

Ja hoor, heb hem er al 10x in en uit gedaan, hij zit er goed in, alles al gecontroleerd op dat vlak :-/

Ok ik heb geen idee hoe of waarom, maar blijkbaar werkt hij nu ineens wel! zette daarnet mijn pc op, de microfoon lag nog net hetzelfde als gistere en wonder boven wonder, werkt hij? vraag me niet hoe maar hij werkt! nu hopen dat dit zo blijft!

Bedankt allemaal voor de snelle reacties!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan