microfoon in laptop doet het niet meer...

• Onderwerp starter Onderwerp starter noahs
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

noahs

Gebruiker
Lid geworden
6 jul 2008
hoi,
ik heb een packard bell i-go 2000 series laptop met een ingebouwde microfoon.
de microfoon werkte altijd perfect totdat ik skype geinstalleerd had.
ik moest in skype steeds een andere microfoon kiezen om te kunnen praten.
maar toen ik vandaag skype opsttarte, deed de microfoon niks meer.
ook niet in msn en in het testprogramma van windows. er staat wel het apparaat werkt correct.
ik heb bij eigenschappen gekeken en het stuurprogramma vernieuwd maar het werkt nog steeds niet.

ik heb niks raars met mn laptop gedaan, maar de microfoon stopt ineens!:(
weet iemand hoe ik het weer kan laten werken?
de microfoon (en de boxjes samen) heten avance ac97 audio. (ik heb er geen cdrom bij) en mijn laptop draait op windows xp.

alvast bedankt!

Laatst bewerkt:
bij geluids mixer staat de mic toevallig niet gedempt of schuifje helemaal naar beneden?

ha! de mic stond idd gedempt! ik had er wel naar gekeken (natuurlijk) maar toen stond ie nog open.:D XD
maar nu een ander probleem, als ik namelijk dempen uitzet, en de volumeregeling sluit,
en m dan weer open, staat hij weer op dempen!
en als ik geluid opneem, is het heel zacht. het volume staat wel vol open...
als ik nou bij volumeregeling> mic> geavanceerd select mic2 uit doe, hoor ik mezelf wel door de speakers en dan hoort iedereen op skype me ook, maar das nie handig als je de hele tijd jezelf hoort,...
weet iemand hoe ik het kan laten werken zonder dat ik mezelf hoor?

Laatst bewerkt:
ga eens naar start/programmas/bureau accesoires/entertaiment/vollume regeling hoe staat het daar????

daar staat precies het zelfde als bij dat icoontje rechtsonder in de menubalk..
ook staat de microfoon weer op dempen.
en ik had m gisteren echt aangezet!

en als ik bij volumeregeling>geavanceerd hokje select mic 2 afvink, hoor ik mezelf nog steeds door de speakers...
wel doet skype het dan...:confused:

Bij mij heeft wel eens geholpen om in Skype (dat verklaart ook dat je het probleem nu kreeg) de instelling "laat Skype mijn geluidsinstellingen aanpassen" UIT te zetten (onder geluidsinstellingen). Met die optie aan, ging mijn mic helemaal naar nul...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan