Microfoon (konig) aangesloten werkt alleen niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

timovh

Gebruiker
Lid geworden
26 jan 2013
ik heb een nieuwe microfoon gekocht en aangesloten maar helaas doet hij het niet, op de laptop van mijn vader werkt hij wel, ik heb bij opname apparaten het niveau al op 100% gezet en als ik dan een opname probeer te maken en ik schreeuw keihard dan hoor ik het net

help??

In het config scherm van je geluidskaart al gekeken?
Ding werkt dus maar je audiokaart niet goed ingesteld, heb je überhaupt wel geluid uit je boxen als wat afspeelt?

ja de boxen doen het gewoon
ja daar ook al gekeken bij opname apparaten, daar hoort de interne microfoon me wel maar de microfoon lijn ingang hoort me niet

Dat ding een paar keer in en uit plaatsen, miss is de ingang vervuild of niet ver genoeg erin?
Zou de interne automagisch over moeten nemen.

ja dat heb ik al vaker geprobeerd, heb er ook met een lampje in geschenen maar niks te zien.

het is een konig CMP-MIC20

Dit is een electret microfoon (aan de stereo conector te zien) welke dus een voedingsspaning nodig heeft om te werken.
De laptop van je vader zal deze wel leveren (vandaar dat hij het daar wel op doet) maar die van jou waarschijnlijk niet.

maar hoe komt het dan dat ik mezelf heel zacht hoor als ik er zelfs in schreeuw

Niet eenvoudig. Nee.
Je kunt er een voeding voor in elkaar gaan knutselen maar je bent waarschijnlijker goedkoper uit om een ander (dynamisch) microfoon te kopen.

Hallo

Ik heb geen flauw idee over welke laptop/p.c. we hier spreken.

Desondanks een poging:

Indien dit een al iets oudere laptop/p.c. mocht blijken zijn , dan kan er stof in het MIC.chassisdeel zijn gekomen.

Slechte verbindingen , niet korrekt werken lijken mij dan logisch te zijn.

Probeer dit chassisdeel eens uit te blazen d.m.v. luchtdruk (compressor)

Nadien een drupje kontaktspray doet meestal wonderen.

De stekker een paar maal in/uitpluggen helpt ook.

Uiteraard ga ik er vanuit dat de software voor deze laptop/p.c. korrekt is geinstallerd/geconfigureerd.

Is deze "defekte" p.c. wel een laptop ---> " maar helaas doet hij het niet, op de laptop van mijn vader werkt hij wel," duidelijk is het mij niet ...

Zoiets aanschaffen indien alles vergeefs mocht blijken kan ook:

http://www.benl.ebay.be/itm/Mini-US...249?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item1e72a09079

Peter

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan