Microfoon met brom

Status
Niet open voor verdere reacties.

romila

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
15 mrt 2003
Ik heb een nieuwe microfoon gekocht om mijn kids liedjes te laten zingen om op de pc op te nemen. Maar de microfoon geeft de hele tijd een brom te horen. Is dit een instelling of is mijn hardware niet ok ?

Is de mic. aangesloten op een Onboard geluids"kaart"? Zo ja dan ligt het daar aan. Zo niet check dan of de mic. wel op dempen staat bij de volumeinstellingen en of de mic. boost misschien aan staat. Dat kun je vinden bij de geluidsinstelling via het configuratiescherm.

Graag hier verder posten met reacties Romila.

Reactie Romila:

Nee, het is geen onboard soundcard. Ik heb het eerst geprobeerd op een Turtle Beach santa Cruz en daarna op een Sb 1024 Live. Beide gaven hetzelfde effect.

Boost is uitgeschakeld maar de mic staat niet op dempen, want dan doet ie niets meer............

Wanneer de mic. op dempen staat hoor je idd. geen geluid meer maar de mic. zou nog wel moeten opnemen. Probeer het anders met het volume helemaal naar beneden.

Geplaatst door RGTMO
Wanneer de mic. op dempen staat hoor je idd. geen geluid meer maar de mic. zou nog wel moeten opnemen. Probeer het anders met het volume helemaal naar beneden.

Dan neemt hij dus echt niet meer op, deze instelling is juist om de microfoon 'tijdelijk' uit te kunnen schakelen tijdens de opnames.

Zoals DaDoctor al zegt, in 90% van de gevallen te wijten aan slechte massa van, of de microfoon of de hele pc.
Het kan ook ook nog zijn dat de microfoon te weinig ingangsspanning af geeft zodat de verhouding signaal/ruis scheef loopt.

Hallo

Hoor je desondanks de brom ook audio ????????

Indien ....yes , probeer eens even de massa v/d p.c. los te koppelen , je hebt dan blijkbaar last van een "massalus"....

Peter

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan