Microfoon Receiver aansluiten op computer

Status
Niet open voor verdere reacties.

thinhnong

Gebruiker
Lid geworden
29 dec 2013
Berichten
8
Hallo

Ik wil een draadloze microfoon aansluiten op de computer. Bij de draadloze microfoon is er een receiver natuurlijk, de receiver heeft als uitgang 1x tulp (geen kleur) en er zit dus een kabel bij die van 1x tulp naar 6,3mm mono. Ik heb 2 vragen over het receiver aansluiten op de computer. Het uiteindelijke doel waar ik de draadloze microfoon wil voor gebruiken is opnemen van zang en gitaar.
1: Is er een verloopkabel dat van 1x tulp naar 3.5mm jack gaat? Ik zie alleen verloopkabels met 2x tulp, maar mijn receiver heeft maar 1x tulp uitgang
2: Is de geluidskwaliteit beter als ik van tulp naar 3,5mm jack dan dat ik van 6,3mm mono naar 3,5mm jack

Ik hoop dat jullie me hiermee kunnen helpen!

Met vriendelijke groet,

Thinh
 
Hallo,

Ik heb nog nooit gehoord dat ontvanger van een microfoon tulp uitgang heeft meestal is dit jack of xlr.

Antwoord op je eerste vraag: 1x tulp naar 3,5mm bestaan niet is altijd met z'n twee of je moet hem zelf maken is opzich niet zo moeilijk.
Antwoord op je 2de vraag: Geluidskwaliteit blijft het zelfde heeft geen invloed hoe je het aansluit.
 
Ja ik vond het ook al heel vaag dat de receiver maar 1 tulp ingang had. Het is een oud receiver rond het jaar van 2000. Het is een Lane WR-662B Receiver.
Rene1979 bedank voor je antwoord! ik zal morgen even batterijen voor me microfoon kopen en testen of hij werkt. Zelf heb ik een kop dat bestaat uit een 6,3mm ingang en als uitgang een 3,5mm jack plug, ik twijfelde over de geluidskwaliteit omdat de 6,3mm mono niet stabiel in de kop past en daarom dacht ik zelf dat de geluidskwaliteit slechter zou zijn.
 
Ik snap vrij weinig van je verhaal.
De ontvanger heeft uitgang geen ingang. wat bedoel je met de kop ? Het is toch gewoon een ontvanger en een handheld microfoon daar zit geen aansluiting.
 
Met de kop bedoelde ik de verloopkabel maar er is dan geen kabel. Ja de ontvanger heeft een uitgang en de microfoon is gewoon draadloos.
 
Nu snap ik het helemaal.

Ik zou gewoon een kabel kopen van tulp naar 3,5 jack die kan je dan los trekken dan heb je een kabel en de ander kabel gebruik je als reserve.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan