Microfoon ruist

Status
Niet open voor verdere reacties.

ComputerFreak12

Gebruiker
Lid geworden
1 aug 2013
Hallo iedereen!

Mijn microfoon ruist de laatste tijd en mensen op skype en teamspeak vinden dat erg irritant dus vraag ik aan jullie hoe ik dit moet fixen.

Specs:
Headset
Windows 10 Pro 32bit
AMD High Definition Audio Device

Kan iemand mij hierbij helpen?

Welke moet ik dan updaten?

uOBs8bV.png

Want als ik probeer de microfoon te updaten zegt hij dat het al de beste stuurprogramme al geinstalleerd is.

Ik kan "IDT High Definition Audio CODEC" nergens in de lijst vinden in Apparaat Beheer.
En als ik dit probeer met mijn microfoon staat in die lijst (van zelf een lijst uitkiezen enzo) geen "High Definition Audio Device".
Alleen: ''Audio Endpoint'' en ''Generic Software Device''.

Dag, Bij ruis in de microfoon is vaak de sample frequentie te hoog ingesteld, waardoor gebreken in de microfoon of invloeden van de computer zelf of eventueel van andere hardware vanwege een onvoldoende afscherming worden opgepakt. Je moet niet alles van het signaal willen horen.

In de eigenschappen van microfoon en die van opname (geavanceerd) moet bij goedkope onderdelen een frequentie van 44100Hz worden ingesteld. Dit is de plek die nog juist de kwaliteit biedt die een goedkope headset verdient. Minder is in veel gevallen beter. Vertel ons of dat de oplossing is.

Misschien staat het volume in de mixer te laag waardoor er onvoldoende signaal doorkomt en dat moet je niet versterken tot het geluidsniveau goed is.

Microphone boost staat uit en de microfoon volume staat gewoon helemaal aan.
En de frequentie staat goed.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan