microfoon - spraakherkenning

• Onderwerp starter Onderwerp starter Joti
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Joti

Gebruiker
Lid geworden
10 aug 2001
Het lukt me niet om een microfoon aan te sluiten.
Bij Configuratiescherm-Spraak krijg ik niet het scherm Spraakherkenning. Ik heb geprobeerd dit te installeren zoals op Breekpunt geadviseerd wordt, Microsoft Office XP, Wijzigen, Onderdelen toevoegen, dubbelklikken op Gedeelde onderdelen, dubbelklikken op 'Alternatieve invoer van gebruiker'. Dan zou er 'Spraak' op het scherm moeten komen, maar dat gebeurt niet.

Heb je de Nederlandse versie van Office XP? Ik kan me vergissen, maar ik geloof niet dat spraak beschikbaar is in de Nederlandse versie. Volgens mij heb je dat alleen in het Engels, en nog een paar grote talen.

Ik heb inderdaad de nederlandse versie.
Hoe kan ik dan de microfoon aansluiten?

In principe moet je hem gewoon achterop je computer in de geluidskaart pluggen. Maar spraakherkenning zul je dus in Office waarschijnlijk niet kunnen gebruiken.

Ik heb de microfoon achter in de computer geplugd. Ergens heb ik gelezen dat de oorzaak ook kan zijn dat een firewall niet van het type Universal Plug en Play (UPnP)is. Op mijn computer staat Ad-Aware SE Proffesional en Ad-Watch SE Professional. Zou ik daar iets in moeten wijzigen?

Laatst bewerkt:
Doet de microfoon het niet dan? Weet je zeker dat je hem in de correcte ingang gestoken hebt? Wat probeer je ermee te doen? Het lijkt me stug dat je Firewall of Ad-Aware iets te maken kunnen hebben met een niet- functionerende microfoon. Je kunt de instellingen voor de microfoon benaderen onder "geluiden en audio-apparaten", tabblad "Spraak" in het configuratiescherm. (Termen wijken wellicht iets af, aangezien ik de Engelse versie van Windows XP heb.) Controleer of in het onderste deel van het scherm de juiste geluidkaart staat aangegeven. Klik vervolgens op de knop volume en regel het microfoon-volume.

Ik heb je advies opgevolgd. Ben naar Geluiden-Audioapparaat gegaan, Spraak en daar heb ik geklikt op hardware testen. Toen kwam de melding dat de firewall van Windows het programma Microsoft Direct Play Voice Test had geblokkeerd. Ik heb de blokkering opgeheven. Via Bureau-accessoires-Entertainment heb ik geluid opgenomen en nadien laten afspelen. En dat is gelukt. Dus volgens mij werkt de microfoon nu.
Hartelijk dank voor uw snelle reacties

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan